• یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۸۷ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8707-03574

در ضيافت روز جهاني جهانگردي مطرح شد: ابلاغ آيين‌نامه‌ي معافيت مالياتي تورگردان‌ها ازسوي دولت اعطاي جايزه‌ي صادراتي تورهاي ورودي سال 1386 در آينده

ضيافت روز جهاني جهانگردي با حضور جمعي از فعالان و دست‌اندركاران خانواده‌ي گردشگري شب گذشته در هتل استقلال تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اسفنديار رحيم‌مشايي ـ رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ در سخناني با بيان اين‌كه همه‌ي ما خدا، آسمان و زمين را دوست مي‌داريم، گفت: اميدوارم روزهاي خوبي براي همه‌ي انسان‌ها فرا برسند.

وي با تأكيد بر تلاش همه‌ي دست‌اندركاران صنعت گردشگري براي توسعه‌ي روزافزون اين صنعت، اظهار داشت: همه مي‌دانند صنعت گردشگري يكي از ابزارهاي اصلي براي تعميق دوستي ملت‌ها و موجب صلح پايدار ميان آن‌هاست.

او توسعه‌ي صنعت گردشگري را مسؤوليت همه دانست و افزود: فعاليت در اين حوزه به هيچ‌وجه متوجه يك سازمان نيست و همه‌ي آحاد بايد تلاش كنند تا جلوه‌هاي بي‌بديل ايران را به جهانيان عرضه كنند، چراكه ما معتقديم پيام ايران به‌جز صلح و دوستي براي ملت‌هاي جهان نبوده است و نخواهد بود.

محمدشريف ملك‌زاده ـ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ نيز در اين مراسم با خواندن پيام رييس‌جمهور به‌مناسبت روز جهاني جهانگردي، گزارشي را از دستاوردهاي حوزه‌ي گردشگري ارايه كرد و گفت: عضويت ايران در سازمان‌هاي بين‌المللي، رياست كميسيون گردشگري جنوب آسيا و عضويت در شوراي اجرايي UNWTO بيانگر دستيابي ايران به جايگاهي جهاني در ميان كشورهاي صاحب صنعت گردشگري است.

وي هم‌چنين به تشكيل كميته‌ي ملي آمار گردشگري و تشكيل شوراي عالي راهبردي گردشگري خارجي اشاره كرد و ادامه داد: امضاي تفاهم‌نامه‌هاي همكاري‌هاي گردشگري با كشورهاي مختلف مانند اندونزي، مالزي، سوريه و تونس، ورود بيش از يك‌صد تور آشناسازي از اصحاب رسانه‌ها و نخبگان و فرهيختگان كشورهاي مختلف، راه‌اندازي 30 خانه‌ي گردشگري و راه‌اندازي سامانه‌ي صدور ويزاي الكترونيكي در فرودگاه‌هاي مختلف كشور از ديگر دستاوردهاي دولت نهم در حوزه‌ي گردشگري خارجي‌اند.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از ابلاغ آيين‌نامه‌ي معافيت‌هاي مالياتي تورگردان‌ها خبر داد و گفت: بخشنامه‌ي اين آيين‌نامه به همه‌ي دفاتر خدمات مسافرتي در حوزه‌ي تورهاي ورودي اعلام شده است.

ملك‌زاده در حوزه‌ي گردشگري داخلي نيز گزارشي را از فعاليت‌هاي انجام‌شده‌ي معاونت گردشگري ارايه كرد و يادآور شد: تشكيل ستاد دايمي سفرهاي داخلي، راه‌اندازي 200 كيوسك اطلاع‌رساني، تعريف مسيرهاي هزارويك‌گانه‌ي سفر و تفكيك مسيرهاي گردشگري در حوزه‌هاي سلامت، زيارت، روستايي و عشايري و هم‌چنين تعريف 582 مسير گردشگري براي علاقه‌مندان تورهايي با سلايق ويژه از جمله فعاليت‌هاي انجام‌شده در حوزه‌ي گردشگري داخلي‌اند.

وي بيان كرد: اميدوارم با همكاري دست‌اندركاران بخش خصوصي صنعت گردشگري و حمايت دولت، زودتر از موعد تعيين‌شده، اهداف پيش‌بيني‌شده در افق 1404 گردشگري در كشور به‌وقوع بپيوندد.

خسرو ايرانپور ـ دبير جامعه‌ي هتل‌داران كشور ـ نيز در سخناني به ارايه‌ي گزارشي از روند شكل‌گيري صنعت گردشگري و تشكيلات سازماني آن از سال 1340 تاكنون پرداخت و گفت: ارتقاي تشكيلاتي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در سطح معاونت رياست‌جمهوري، بركات فراواني را براي صنعت گردشگري همراه داشته است كه از نمايندگان مجلس و تمام اركان نظام مي‌خواهيم با نگاهي كارشناسي و مصلحت‌انديشانه به ارتقاي اين سازمان و حمايت همه‌جانبه از آن بينديشند.

وي روند روبه رشد سرمايه‌گذاري‌هاي گردشگري را دليلي بر ارتقاي صنعت گردشگري و اهميت فوق‌العاده‌ي آن در ابعاد مختلف فرهنگي و اقتصادي كشور ارزيابي كرد و افزود: حمايت از صنعت گردشگري با رويكرد جهاني، ايران را به اهداف بلند خود بيش از پيش نزديك مي‌كند.

محمدحسن كرماني ـ رييس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي كشور ـ نيز در سخناني كوتاه به صدا درآمدن زنگ گردشگري را گامي بزرگ براي اين صنعت دانست و گفت: در ميان تمام صنايع بزرگ جهان كه امروز با چالش‌هاي بزرگي مواجه‌اند، صنعت گردشگري آرام و بي‌صدا در روند روبه‌ رشد قرار گرفته است. اميدواريم در كشور نيز نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ديگر دولتمردان با نگاهي كارشناسانه اين زمينه را براي گردشگران ايران فراهم كنند.

ابراهيم پورفرج ـ رييس جامعه‌ي تورگردان‌ها ـ نيز در آغاز سخنان خود از پرداخت جايزه‌ي صادراتي تورهاي ورودي سال 1386 در آينده‌ي نزديك خبر داد و بيان كرد: طرح معافيت مالياتي آژانس‌هاي مسافرتي نيز كه صددرصد نهايي شده است، به‌زودي به دفاتر خدمات مسافرتي به‌طور رسمي ابلاغ خواهد شد.

وي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را پشتيبان بخش خصوصي در اين حوزه دانست و اظهار داشت: هزينه‌ي سنگين تبليغات و اطلاع‌رساني يكي از مهم‌ترين مشكلات آژانس‌هاي مسافرتي بود كه خوشبختانه با توجه ويژه‌ي سازمان، بيش از 70 درصد اين هزينه ازسوي دولت تأمين مي‌شود.

او به تعيين 16 نمايشگاه بين‌المللي گردشگري براي حضور ايران در طول سال اشاره كرد و توضيح داد: 70 درصد هزينه‌ي تبليغات و حضور در اين نمايشگاه‌ها ازسوي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تأمين خواهد شد.

وي برگزاري همايش بين‌المللي آژانس‌هاي مسافرتي را از ديگر اقدامات بزرگ سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي تقويت بخش خصوصي دانست و افزود: اين همايش، عرصه‌اي ديگر براي حضور قدرتمندانه و حرفه‌يي آژانس‌هاي مسافرتي كشور و درك تجربه‌هاي جديد است.

دستغيب ـ عضو كميسيون فرهنگي و رييس كميته‌ي گردشگري مجلس شوراي اسلامي ـ نيز در سخناني پس از خواندن پيام دبيركل سازمان جهاني جهانگردي توسط نماينده‌ي undp، عرصه‌ي گردشگري را محل مطالبه‌ي جمع كثيري از مردم، نخبگان و فرهيختگان دانست و تأكيد كرد: حجم وسيع برنامه‌ريزي‌ها و عمليات‌هاي اجرايي در حوزه‌ي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري، فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي صنعت گردشگري، ابعاد بزرگي را در جامعه ترسيم كرده و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با حجم انبوهي از مطالبات مردمي مواجه شده است.

وي تقارن 27 سپتامبر را با سال‌روز تصويب قوانين سازمان جهاني جهانگردي، فرصتي براي توجه ويژه به مطالبات همه‌ي اقشار جامعه از صنعت گردشگري اعلام كرد و گفت: گردشگري ضمن به جريان انداختن سرمايه‌هاي اقتصادي، سهم ويژه‌اي را در ايجاد اشتغال كشورها دارد و هر روز با تقاضاي بيشتري مواجه مي‌شود.

او ادامه داد: لزوم نگاهي دانش‌محور و كارشناسانه به ابعاد تأثيرگذار گردشگري ضروري است و همه‌ي دستگاه‌ها و نهادهاي تصميم‌ساز بايد با افقي معنادار و با اجماعي كلان به مقاصد و خواسته‌هاي گردشگري بينديشند.

وي از همكاران خود در خانه‌ي ملت خواست تا براساس سياست‌هاي كلي نظام كه توسط مقام معظم رهبري تعيين شده‌اند، در كسب موفقيت‌هاي ممتاز ملي و منطقه‌يي و اقدامات قانوني پيش‌بيني‌شده در برنامه‌ي چهارم توسعه، تلاش مضاعفي را براي ارتقاي صنعت گردشگري در دستور كار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، در پايان ضيافت بزرگ خانواده‌ي گردشگري، كيكي به نشانه‌ي دوستي ملت‌ها ازسوي رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و جمعي از سفراي حاضر در مراسم بريده شد و پس از آن، از تمبر گردشگري كشور رونمايي شد.

در حاشيه‌ي اين مراسم، نمايشگاهي شامل آمار و ارقام فعاليت‌هاي انجام‌شده در حوزه‌ي گردشگري همراه شعارهاي روز گردشگري استان‌ها برگزار شده بود كه با حضور رحيم‌مشايي افتتاح شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha