• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8706-14740

مديرعامل ايران‌خودرو درگفت‌وگوبا ايسنا: تا دو سال آينده يك شريك بين‌المللي قوي در آسيا خواهيم داشت

مديرعامل ايران‌خودرو درگفت‌وگوبا ايسنا:
تا دو سال آينده يك شريك بين‌المللي قوي در آسيا خواهيم داشت
در آسيا و كشورهاي مختلف نمي‌توانيم به تنهايي پيش رويم و به همين دليل در آسيا تا دو سال آينده يك شريك بين‌المللي قوي براي همكاري خواهيم داشت. منوچهر منطقي ـ مديرعامل ايران خودرو ـ‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان مطلب فوق افزود: در اين زمينه با شركت‌هاي مختلف در حال مذاكره هستيم و شايد تا اواخر سال يك يا چند شريك ديگر نيز داشته باشيم. وي افزود: در حال حاضر شركتي مثل چري داراي 46 نوع خودرو و از پشتوانه قوي خوبي به لحاظ تنوع توليد برخوردار است و ما نيز با تيراژ توليد سالانه 400 هزار دستگاه نمي‌توانيم اين تنوع توليد را داشته باشيم، بنابراين بايد به دنبال همكاري‌هاي مشترك بين‌المللي باشيم. او در پاسخ به اين‌كه با توجه به گفته رييس جمهور مبني بر قرارگيري ايران در ميان 10 كشور برتر خودروساز جهان تا 10سال آينده آيا تدابير لازم در اين خصوص پيش‌بيني شده است؟ اظهار كرد: در اين ميان بايد برنامه‌ريزي، امكانات و كار مشترك در محور فعاليت‌مان قرار گيرد. در حال حاضر برنامه داريم ولي بايد آن را جامع‌تر كنيم. درباره امكانات نيز بايد به سمت تيراژ توليد سالانه يك ميليون دستگاه حركت و در اين ميان نيز از امكانات و بودجه بخش خصوصي براي ايجاد سايت‌هاي توليدي استفاده كنيم. به گفته وي در منطقه‌اي قرار داريم كه به تنهايي 4 ميليون دستگاه ظرفيت بالقوه توليد وجود دارد. البته در اين ميان نيز بايد ساير كشورها را نيز در نظر داشت، به طوري كه در حال حاضر كويت، امارات، قطر و حتي به زودي عربستان مشعول برنامه‌ريزي در صنعت خودرو به دليل بازار بالقوه هستند. منطقي تصريح كرد: براي پيش بردن كار خودمان مي‌توانيم به ايجاد دانش بپردازيم، ولي با اين كار سرعت‌مان كاهش مي‌يابد، بنابراين بايد با ايجاد همكاري‌هاي مختلف سرعت خود را افزايش دهيم. در اين راستا با در نظر گرفتن عوامل ياد شده مي‌توان به رتبه‌ مدنظر رئيس جمهور دست يافت. وي در پايان با اشاره به اهميت بازار چين در آينده اظهار كرد: چيني ها 20 سال روي برند كار كردند، 10 سال براي برندهاي معتبر كسب انرژي كرده‌اند و 10 سال ديگر خودشان برندهاي مختلف را توليد كرده‌اند كه پيشرفته‌ترين آنها چري است و تا 10 سال آينده نيز بازارهاي دنيا را در اختيار مي‌گيرند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha