• یکشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۸۷ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8704-15762
  • منبع : نمایندگی مازندران

استاندار مازندران در مراسم ثبت نخستين ميراث طبيعي ايران: کمک کنيد تا شرايط خوب گردشگري فراهم شود

استاندار مازندران در مراسم ثبت نخستين ميراث طبيعي ايران:
کمک کنيد تا شرايط خوب گردشگري فراهم شود

استاندار مازندران در مراسم ثبت دماوند به‌عنوان نخستين اثر در فهرست ميراث طبيعي ايران به تأثير محيط بر انسان‌ها و تأثير دماوند بر همه‌ي ملت ايران و بخصوص مردم مازندران اشاره کرد و گفت: دماوند مظهر مقاومت است، همان‌طور که مازندراني‌ها در طول تاريخ، مقاوم و ولايت‌مدار بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سيدمحمد کريمي با اشاره به تأکيد رييس‌جمهور براي پرداختن به مقوله‌ي گردشگري، خطاب به رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بيان كرد: انتظار داريم، کمک کنيد تا شرايط خوب گردشگري و استفاده از جنگل، کوه، دريا و دشت براي سرمايه‌گذاري و استفاده‌ي مردم از اين منافع خدادادي و گردشگران خارجي فراهم شود.

وي ادامه داد: امسال، سال انقلاب اقتصادي در کشور است و پياده شدن اصل 44 قانون اساسي تحول اقتصادي در کشور ايجاد خواهد کرد.

استاندار مازندران تأكيد کرد: نمادهاي دنيا فقط برج ايفل و قله‌ي اورست نيستند و دماوند نيز به‌عنوان نماد جهاني مي‌تواند معرفي و ثبت شود.

رحمت عباس‌نژاد ـ رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران ـ نيز با بيان اين‌که اين استان پتانسيل فراواني در گردشگري و صنايع دستي دارد، اظهار داشت: دولت و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با حمايت استانداري درپي تحقق و بالفعل کردن استعدادهاي بالقوه هستند.

وي طبيعت‌گردي را از مسايل مهم و قابل توجه سازمان دانست و ادامه داد: تا پايان سال 1384 تعداد 408 اثر، تا پايان سال 1385 تعداد 458 اثر و تا پايان سال 1386 تعداد 622 اثر در مازندران ثبت شده‌اند و قرار است، اين تعداد در سال 1387 به 1100 اثر برسد. در آثار طبيعي نيز 200 اثر شناسايي و به شوراي ثبت فرستاده شدند که دماوند نيز يکي از آن‌هاست.

عباس‌نژاد يادآوري کرد: سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري بنا به درخواست سازمان ميراث فرهنگي استان مازندران و حمايت مسؤولان، دماوند را در تاريخ 13 تيرماه 1387 در فهرست آثار طبيعي ثبت کرد.

در اين مراسم كه روز گذشته (29 تيرماه) به‌مناسبت ثبت دماوند به‌عنوان نخستين اثر ميراث طبيعي ايران در كمپ كوهنوردي پلور در شهرستان آمل برگزار شده بود، معاون رييس‌جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ اسفنديار رحيم‌مشايي ـ، معاون ميراث فرهنگي سازمان ـ فريبرز دولت‌آبادي ـ، محمد ميرشكرايي ـ مردم‌شناس ـ و دبير كميته‌ي ملي طبيعت‌گردي ـ آرش كوشا ـ نيز حضور داشتند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha