• شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۸۷ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8704-12417

خواهر متوسليان: از گوشه و كنار مي‌شنويم كه ديپلمات‌هاي ايراني در دست اسراييل اسيرند

خواهر متوسليان، يكي از ديپلمات‌هاي ربوده شده ايران در لبنان گفت: انتظار ما از دولت لبنان اين است كه موضوع اسراي ايراني و مسلمان را پيگيري كند.

به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خواهر متوسليان، ديپلمات ايراني ربوده شده در لبنان كه صبح شنبه در يادواره بزرگداشت اين ديپلمات‌ها در وزارت امور خارجه سخن مي‌گفت، با تاكيد بر يادآوري ربايش چهار ديپلمات ايراني در لبنان و متوسليان كه به عنوان فاتح خرمشهر در جبهه‌ها حاضر بود و پس از آن به عنوان ديپلمات به لبنان رفت و توسط فالانژها ربوده شد، گفت: سال‌ها به ما گفتند كه به عنوان سپاهي از او ياد نكنيم اما ما افتخار مي‌كنيم كه ايشان به عنوان يك سپاهي فعاليت مي‌كرد و پس از آن به عنوان ديپلمات به لبنان رفت.

وي افزود: در سال 69 به دنبال آزادي برايان كينان، اسير ايرلندي ما به دنبال پيگيري موضوع رفتيم و رييس وقت فالانژهاي لبنان به شجاعت آن‌ها معترف بود.

خواهر متوسليان با اشاره به مبادله اسرا در شهدا ميان حزب‌الله لبنان و رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: امروز پس از چند سال اين جنازه‌ها تحويل داده مي‌شود؛ اما از اسراي ما خبري نيست و مي‌گويند امكان دارد آن‌ها شهيد شده باشند؛ اما ما از گوشه و كنار مي‌شنويم كه اين‌ها در دست اسراييل اسيرند.

او تاكيد كرد: ما وظيفه داريم به طور جد پيگيري‌هاي لازم را در اين‌باره انجام دهيم و انتظار ما از دولت لبنان اين است كه موضوع اين اسراي ايراني و مسلمان را پيگيري كنند و خبر شهادت يا اسارت آنان را به طور جدي به ما بدهند.

به گزارش ايسنا، مجتهد‌زاده همسر موسوي، كاردار وقت ايران در لبنان كه توسط فالانژها ربوده شد نيز گفت: تمام اطلاعات و مدارك ما دال بر اين است كه اين چهار تن در اسارات اسراييلي‌ها هستند و زماني كه بيروت در محاصره بود آن‌ها براي ياري به مردم بيروت وارد لبنان و همان سال به اسارت گرفته شدند.

وي با انتقاد از كساني كه ادعا مي‌كنند اين ديپلمات‌ها شهيد شدند، گفت: كساني كه مي‌گويند آن‌ها به شهادت رسيدند چه دليلي براي شهادت آن‌ها مي‌آورند به صرف چند كلام موهون چگونه مي‌توان گفت كه اين افراد به شهادت رسيدند.

مجتهدزاده خاطرنشان كرد: سناريوي شهادت اين ديپلمات‌ها سوخته است و بنابراين بايد تكليف وضعيت اين ديپلمات‌ها هر چه زودتر روشن شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha