• شنبه / ۲۲ تیر ۱۳۸۷ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8704-12371

پيام رييس‌جمهور به همايش بيست و ششمين يادمان چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان

پيام رييس‌جمهور به همايش بيست و ششمين يادمان چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان

رييس‌جمهور در پيامي به همايش بيست و ششمين يادمان چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان، گفت: صهيونيست‌هاي اشغالگر و حاميان آن تصور مي‌كنند با آدم‌ربايي و ستيز با عدل و داد الهي، مي‌توانند مقاومت ملت را در هم بكشنند در حالي كه مقاومت ملت ما متكي به قدرت مدد الهي است و هيچ‌كس نمي تواند آن را بشكند چنان كه تا كنون نتوانسته‌اند.

به گزارش خبرنگار سياسي ـ خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پيام دكتر محمود احمدي‌نژاد آمده است:

« ملت رشيد دلاور ايران، بستگان بردبار چهار ديپلمات عزيزمان و همه خدمتگزاران مخلص نظام مقدس جمهوري اسلامي كه سال‌هاي پردرد و رنجي را در حسرت ديدار جمعي از فرزانه‌ترين مردان اين سرزمين سپري كرده‌اند، در بيست و ششمين سالروز ربوده شدن ناجوانمردانه فرزندان دلبند وشجاع خود، در شرايطي به گراميداشت يادمان آن عزيزان دربند رژيم صهيونيستي نشسته‌اند كه تلاش بي‌وقفه در تمامي سطوح به منظور كنار زدن پرده ابهام از حقيقت اين واقعه دردناك ملي را به صورتي خستگي‌ناپذير در دستور كار دارند.

فرزندان اين ملت نستوه در طول عمر پربركت و تابناك انقلاب شكوهمند اسلامي همواره نغمه ايثار ماندگار و فداكاري‌هاي پر افتخاري را سر داده و مخلصانه قله‌هاي رفيع رشد و كمال انساني را توسط شيرمردان و شيرزنان حماسه‌ساز خود در عرصه‌هاي مختلف سياسي و اقتصادي و اجتماعي فتح كرده و برگ‌هاي زريني را بر صفحات درخشان تاريخ و تمدن ايران بزرگ افزوده‌اند.

بي ترديد، اين عظمت و شكوه جاودانه، كام بدخواهان و دشمنان قسم خورده و قانون شكن را سخت تلخ وناخوشايند كرده است به گونه‌اي كه لحظه‌اي از فتنه انگيزي و توطئه‌چيني براي كند كردن اين حركت پرشور و چه بسا آسيب بر پيكر اين شجره طيبه، غافل نمانده و به زعم و خيال واهي خود، درصدد خشكاندن شاخه‌هاي طوباي آن برآمده‌اند. اسارت در دست دشمن، بخشي از بهايي است كه ملت آزاده و قهرمان، در برداشتن گام‌هاي بلند استقلال و نقش آفريني در صحنه‌هاي پرفراز و نشيب بين‌المللي پرداخته است. صهيونيست‌هاي اشغالگر و حاميان آن تصور مي‌كنند با آدم‌ربايي و ستيز با عدل و داد الهي، مي توانند مقاومت ملت را در هم بكشنند در حالي كه مقاومت ملت ما متكي به قدرت مدد الهي است و هيچ‌كس نمي تواند آن را بشكند چنان كه تا كنون نتوانسته‌اند.

اينجانب ضمن تجليل از خانواده‌هاي صبور و مقاوم چهار ديپلمات مخلص جمهوري اسلامي ايران اطمينان مي‌دهم كه دولت خدوم و خدمتگزار آنان، از هيچ كوششي براي تعيين وضعيت آنان و انشاء الله بازگرداندن اسطوره‌هاي مقاومت و نام‌آوران شهامت، دريغ نخواهند ورزيد.

دستگاه‌هاي ذي‌ربط در جمهوري اسلامي ايران از جمله وزارت امور خارجه طي بيست و شش سال گذشته، مساعي در خور توجهي به عمل آورده‌اند. از آنان مي‌خواهم در راستاي تلاش‌هاي گذشته، روند پيگيري امر را تا حصول نتيجه قطعي و انشاء الله نويدبخش، استمرار بخشند.

با اميد فراوان و اطمينان قلبي به مزيد توفيقات و تاييدات الهي براي همگان، پايان اين دوره طولاني فراق و هجران را از درگاه ايزد منان، مسئلت مي‌كنيم.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha