در پي اعلام شركت بهينهسازي مصرف سوخت مبني بر قرارداشتن مصرف سوخت 11 خودرو داخلي در حد غير مجاز و در نتيجه ضرورت خروج آنها از چرخه توليد، مديرعامل سايپا گفت: متوقف كردن توليد خودروها ربطي به شركت بهينهسازي مصرف سوخت ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مهرداد بذرپاش با بيان اين مطلب افزود: شركت بهينهسازي مصرف سوخت يك شركت مشاور و مهندسي براي ارائه مشورت در مورد ميزان مصرف سوخت خودروهاست تا شركتهاي خودروساز بتوانند از طريق مشورت با اين شركت درصدد تكميل و تكامل محصولات خود اقدامات لازم را انجام دهند.
به گفتهي وي هر خودرويي كه توليد ميشود 52 استاندارد اجباري را با موفقيت ميگذراند و افزون بر آن تقريبا 10 تا 12 دستگاه نيز درگير صدور مجوز براي خودروها هستند و همه محصولاتي كه در حال حاضر توليد ميشوند، استانداردهاي ياد شده را گذرانده و مجوزهاي لازم را از دستگاههاي ذيربط دريافت كردهاند.
وي در حاشيه مراسم افتتاح پروژهي شيشه نشكن سايپا افزود: درست است كه به لحاظ مسائل كيفي در برخي موارد هنوز عقب هستيم، ولي همواره در تلاش براي تكميل محصولاتمان در اين راستا هستيم و اين كه بخواهيم توليد محصولي را متوقف كنيم، به ضرر شركتهاي خودروساز است؛ ضمن اينكه بخشي از نيروهاي شاغل را نيز از دست خواهيم داد كه در مجموع به نفع كشور نيست.
بذرپاش همچنين راجع به آماري كه از سوي شركت بهينهسازي براي توقف توليد 11 خودرو اعلام شده، تاكيد كرد: شركت بهينهسازي مصرف سوخت قبلا هم از اين حرفها زده و كسي توجه نكرده است.
به گزارش ايسنا، به تازگي خبري به نقل از روابط عمومي شركت بهينهسازي مصرف سوخت منتشر شد مبني بر اين كه خودروهاي پژو 405 ـ 1600، پژو 405 ، پژو آردي، وانت پيكان OHV، وانت پيكان، مزدا آمبولانس، مزدا دو كابين، مزدا تك كابين، پروتن سدان اتوماتيك، وانت نيسانZ24 انژكتوري، وانت نيسان Z24F انژكتوري از نظر استانداردهاي مصرف سوخت از محدوده مجاز تصويب شده خارج بوده و بايد از توليد آنها جلوگيري شود.
انتهاي پيام
نظرات