• دوشنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۸۶ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8612-10662
  • خبرنگار : 71219

مظنونان سرقت با دست خالي دستگير شدند هنوز از تابلوهاي نفيس موزه‌ي رضا عباسي خبري نيست

مظنونان سرقت با دست خالي دستگير شدند
هنوز از تابلوهاي نفيس موزه‌ي رضا عباسي خبري نيست

فرمانده‌ي يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره‌ي سرقتي كه مدتي پيش از موزه‌ي رضا عباسي انجام شد، گفت: دو نفر مظنون در اين‌باره دستگير شده‌اند، البته هنوز تابلويي به‌دست نيامده است.

عباسعلي روحي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: دو نفر مظنون، يكي اصل و ديگري فرعي دستگير شده‌اند. با اين حال، هنوز مسأله نامشخص است و پرونده به مرجع قضايي فرستاده شده است.

وي با خودداري از ارايه‌ي توضيح بيشتر، تأكيد كرد: پي‌گيري‌هايي قضايي درحال انجام‌اند و از آنجا كه اين مسأله، يك كار تحقيقاتي و اطلاعاتي است، اگر كمي باز شود و مطالبي بيان شوند، كار را به‌خوبي نمي‌توانيم انجام دهيم.

در اين‌باره، مسؤول روابط عمومي و رييس مركز فرمان‌دهي و كنترل يگان حفاظت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ امير ضياييان ـ نيز با اشاره به اين‌كه تابلوها هنوز پيدا نشده‌اند به خبرنگار ايسنا گفت: دو نفر مظنون دستگير شده‌اند و پرونده هنوز در جريان است. در واقع، هيچ چيز مشخص نيست و احتمال دارد، افراد ديگري هم در اين پرونده درگير باشند.

نيمه‌ي نخست آذرماه امسال در شرايطي كه سرنوشت تابلوهاي سرقت‌شده‌ي استاد فرشچيان از مجموعه‌ي تاريخي سعدآباد نامشخص بود، خبر رسيد كه سه تابلوي خطي از آثار احمد نيريزي و ميرزا غلامرضا متعلق به دوره‌هاي صفوي و قاجار از موزه‌ي رضا عباسي سرقت شدند.

آخرين روز آذرماه نيز معاون فرهنگي و ارتباطات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري درباره‌ي روند پرونده‌ي سرقت از موزه‌ي رضا عباسي تهران به خبرنگار ايسنا گفت: شخصي كه مورد اتهام بود، بازداشت شده و اكنون پرونده در اختيار اداره‌ي آگاهي است و پي‌گيري مي‌شود؛ اما به‌دليل امنيت موزه، اطلاعات بيشتري را نمي‌توان ارايه كرد.

حسين جعفري آن زمان، در پاسخ به اين پرسش كه روند سرقت به چه صورت بوده است؟ توضيح داد: ‌از مسايل اوليه‌ي موضوع اطلاع دارم، ولي از آنجا كه پرونده به مراجع ذي‌صلاح واگذار شده و آنها درحال پي‌گيري پرونده‌اند، نمي‌دانم چه چيزي به صلاح است تا آن‌را بيان كنم. البته نحوه‌ي سرقت به اطلاعاتي مربوط مي‌شود كه ممكن است، عده‌اي را هوشيار كند كه نبايد هوشيار شوند.

وي پاسخگويي بيشتر را درباره‌ي سرقت از موزه‌ي رضا عباسي به پس از پايان پي‌گيري پرونده ازسوي اداره‌ي آگاهي، بسته شدن و به نتيجه رسيدن پرونده و اعلام حكم قاضي موكول كرد تا به اين ترتيب، چيزي گفته نشود كه در روند پرونده تأثيرگذار باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha