• شنبه / ۶ بهمن ۱۳۸۶ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8611-02598
  • خبرنگار : 71191

اگر اعتبار تامين شود، عرصه و حريم محوطه‌ي باستاني سيلك خريده مي‌شود

اگر اعتبار تامين شود،
عرصه و حريم محوطه‌ي باستاني سيلك خريده مي‌شود

محوطه‌ي تاريخي سيلك با 90 هكتار عرصه و 114 هكتار حريم درجه‌ي يك آزادسازي و به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري واگذار مي‌شود.

معاون پايگاه ميراث فرهنگي سيلك كاشان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين‌باره اظهار داشت: هم‌زمان با برگزاري همايش سيلك و سفر رييس جمهور به استان اصفهان، طرح آزادسازي سيلك به‌عنوان يك منطقه‌ي باستاني تصويب شد. پس از تصويب اين طرح، پايگاه سيلك با همكاري فرمانداري و استانداري كاشان درحال پي‌گيري اين مساله است.

احسان زراعت كاشاني افزود: پايگاه سيلك درحال پي‌گيري تشكيل جلسه‌اي با استانداري و معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است تا كارهاي اجرايي با هدف آزادسازي منطقه از طريق خريد زمين‌ها يا معاوضه‌ي آن‌ها انجام شود.

وكيل حقوقي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان نيز در اين‌باره به خبرنگار ايسنا توضيح داد: محوطه‌ي سيلك با 204 هكتار وسعت شامل عرصه و اعيان به‌عنوان يك محوطه‌ي باستاني شناخته شده است و اگر اعتبار آن تامين شود، محوطه آزادسازي مي‌شود.

فيض‌الله خرمي بيان كرد: اين طرح در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان اصفهان تصويب شده و براي تاييد دوباره به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مركزي فرستاده شده است.

وي ادامه داد: كارشناسان طرح تعيين شده، شكايت‌نامه‌هاي نوشته شده و اظهارنامه‌ها آماده‌اند. پس از تامين اعتبار اين پروژه سال آينده از دو بخش بودجه‌ي استاني و ملي، محوطه تخليه و آزادسازي مي‌شود. انجام اين كار با استناد به قانون سال 1345 مبني بر اين‌كه وقتي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به مكاني نياز دارد، آن‌را مي‌تواند آزادسازي و خريداري كند، امكان‌پذير است.

او افزود: اگر نياز باشد، از بودجه‌هاي محلي، فرمانداري و ديگر ارگان‌هاي محلي در كاشان نيز براي آزادسازي اين محوطه‌ي باستاني استفاده خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha