• دوشنبه / ۳ دی ۱۳۸۶ / ۱۴:۱۹
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8610-01776

مديرعامل ايران خودرو در پاسخ به ايسنا: 60 درصد از محصولاتمان را گازسوز كرده ايم كيت‌هاي گاز انژكتوري پژو روآ دي‌ماه و وانت باردو سال ديگر نصب مي‌شوند

مديرعامل ايران خودرو در پاسخ به ايسنا: 
60 درصد از محصولاتمان را گازسوز كرده ايم 
كيت‌هاي گاز انژكتوري پژو روآ دي‌ماه و وانت باردو سال ديگر نصب مي‌شوند

براي گازسوز كردن خودروها از ابتداي مردادماه برنامه‌اي براي خود قرار داديم كه 60 درصد محصولاتمان را گازسوز كنيم و تقريبا اين كار نيز انجام شد و روزانه 1200 تا 1300 دستگاه خودرو دوگانه‌سوز توليد كرديم.

به گزارش خبرنگار خودرو خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، منوچهر منطقي - مديرعامل ايران خودرو - با بيان اين مطلب افزود: كمتر از 5 درصد از مخازن گاز خودروها در ايران توليد مي‌شود و بقيه‌ي مخازن خارجي هستند، ولي تا سال آينده 20 تا 30 درصد ساخت مخازن و در سال 1388 حداقل 70 تا 80 درصد مخازن گاز در داخل ساخته خواهد شد.

وي در پاسخ به ايسنا درباره‌ اين‌كه در حال حاضر چه نسلي از كيت‌هاي كپسول‌هاي گاز روي مخازن محصولات اين شركت نصب مي‌شود؟ گفت: كيت‌هاي ما عمدتا نسل سه يا چهار است، ولي از دي‌ماه كيت‌هاي پژو روآ و از اوايل سال آينده كيت‌هاي وانت باردو انژكتوري مي‌شوند.

او درخصوص برنامه‌ ايران‌خودرو با شركت ولئو نيز اظهار كرد: پروژه‌اي كه با ولئو داشتيم، يك سيستم مديريت خودرو جديد است كه آلايندگي موتور را به يورو3 مي‌رساند، ضمن اين‌كه توان موتور را نيز چند درصد افزايش‌ مي‌دهد؛ البته كيت سمند هم‌اكنون انژكتوري است.

وي با اشاره به اين‌كه جايگاه صنعت خودرو ايران در سال 2006 در رده‌ي 16 خودروسازي جهان بود، اظهار كرد: در اين ميان ايران خودرو رده‌ي 18 را داشت واين جايگاه خوبي براي كشور ماست، ولي موضوعي كه در اين جا مطرح است، اين است كه چه برنامه‌اي براي دست‌يابي به بازار‌هاي جهاني داريم.

به گفته‌ منطقي، ايران خودرو برنامه دارد كه تا سال 2015 يك درصد از سهم بازار جهاني خودرو را به خود اختصاص دهد كه معادل 600 هزار دستگاه خودرو مي‌شود و بر اين اساس اين شركت برنامه‌ريزي كرده كه به صورت پله‌اي اين رقم را افزايش دهد. در سال 2005 صادرات محصولات اين شركت 22هزار دستگاه و در سال 2006 نيز 50 هزار دستگاه خودرو بوده و اين شركت اميدوار است كه سال 2007 به تعداد 80 تا 100 هزار دستگاه خودرو صادر كند و برنامه‌ي سال آينده آن اين است كه اين رقم را نيز تا دو برابر افزايش دهد.

مديرعامل ايران‌خودرو تصريح كرد: در اين ميان يكي از مباحث مهم اين است كه جايگاه صنعت قطعه‌سازي ما در بازارهاي جهاني كجاست؟ صنعت قطعه‌سازي در كشور ايران داراي مزيت نسبي است كه اگر از اين مزيت استفاده كنيم تا سال 2015 حدود 12ميليارد دلار از صادرات نفت جهان را مي توانيم به خود اختصاص دهيم.

وي با بيان اين كه صادرات سال 2006 ما در كل كشور 16 ميليارد بوده است، افزود: البته براي اين كار به سرمايه و تكنولوژي و مديريت شبكه نيازمنديم كه هر دوي آنها عامل تحول هستند و در اين ميان اميدواريم كه در آينده‌ي نزديك 12 ميليارد دلار صادرات قطعه و 8 ميليارد دلار صادرات خودرو داشته باشيم.

مدير عامل ايران خودرو در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه برنامه‌ براي جذب سرمايه‌ي ايراني هاي خارج از كشور به چه صورت بوده است؟ گفت: ما درا ين ميان دو نوع سرمايه‌ مي‌خواهيم كه اولين نوع آن سرمايه‌ي تكنولوژيكي است كه موفق به كسب آن شديم و با ايراني‌هاي زيادي به صورت كوتاه مدت همكاري نزديك داريم. البته در مورد سرمايه‌گذاري ايراني‌هاي خارج از كشور هنوز موفق به جذب آن نشديم.

وي در مورد آمبولانس‌هايي كه از طرف ايران خودرو بايد به وزارت بهداشت تحويل مي‌شد؟ اظهار كرد: اين يك كار مشترك بين ما و وزارت بهداشت بود. در ابتدا هر كدام از ما كارهايي را كه مربوط به خودمان بود به خوبي انجام نداديم و كار به تاخير افتاد. بعد از تعامل هر دو متوجه شديم كه بايد چه كار كنيم. در واقع هم وزارت بهداشت به كار خود دقيق واقف نبود و هم ما بعضي از قسمت‌هاي كار را دقيق انجام نداديم، ولي الان قرارداد اول تمام شده و قرارداد مجددي بستيم كه در حال اتمام است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha