• جمعه / ۱۶ آذر ۱۳۸۶ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8609-09108

/ايسنا، هشت سال حضور/ رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي: ايسنا منبع موثق و مطمئن درعرصه رسانه‌اي كشور است

/ايسنا، هشت سال حضور/ 
رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي: ايسنا منبع موثق و مطمئن درعرصه رسانه‌اي كشور است

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي با بيان اينكه ايسنا نقش بسيار ارزشمند و تاثيرگذاري در توسعه فضاي رسانه‌اي و فرهنگي كشور داشته است، عنوان كرد: امروز شاهديم كه اين خبرگزاري، منبع موثق و مطمئن در عرصه رسانه‌هاي مكتوب به شمار مي‌رود و نشان دهنده اعتماد مردم به ايسناست.

دكتر عليرضا زالي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، آغاز فعاليت ايسنا به عنوان اولين خبرگزاري غيردولتي ايران را حائز اهميت بيان كرد و گفت: اين خبرگزاري توانسته است بدون وابستگي به جناح خاصي، به حيات رسانه‌اي و اطلاع رساني خود ادامه دهد.

وي افزود: اقبال عمومي كه نسبت به اين خبرگزاري وجود دارد و اينكه اخبار آن را آحاد افراد دانشگاهي وغير دانشگاهي رصد مي‌كنند، نشان دهنده توفيقي است كه ايسنا در زمينه توسعه رسانه‌اي كشور در اين هشت سال كسب كرده است.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با بيان اينكه تقريبا حدود يك دهه از كار رسانه‌اي ايسنا در بالاترين سطح خود كه اثرگذاري در جامعه بوده، گذشته است خاطرنشان كرد: حيات و پويايي هر رسانه و استمرار و بقاي اطلاع رساني آن نيازمند نيروهاي نخبه، علاقمند و تحصيل كرده‌ايست كه با وجود افكار نو، بديع و پويا مي‌تواند به استمرار فرايند اطلاع رساني و جذب مخاطب به شكل كاملا علمي و توانمند عمل كنند.

وي با بيان اينكه ايسنا براي اولين بار و به طور ابتكاري بخش عمده‌اي از نيروهايش را از ميان دانشجويان، نيروهاي جوان، ارزشمند و علاقمند به كار رسانه انتخاب كر،د گفت: ايسنا با اين فرايند حركتي براي خود جوش كردن و ايجاد خود اتكايي انجام داده است كه كاري بسيار ارزشمند است.

دكتر زالي ‌عنوان كرد: در حال حاضر شاهديم كه نيروهايي كه در ايسنا پرورش يافته و توانمند شده‌اند در بسياري از رسانه‌ها و سازمانها كارهاي بسيار ارزشمندي انجام مي‌دهند كه اين يكي از توفيقات ايسنا به شمار مي‌رود.

وي تاكيد كرد: ايسنا نيروهاي غير حرفه‌اي را به كار گرفت و در مقابل نيروهاي حرفه‌اي را پرورش داد.

دكتر زالي با تاكيد بر اينكه در حال حاضر ايسنا بايد نسبت به خبر رساني و آگاهي بخشي به مخاطبين خود تلاش كند تصريح كرد: ايسنا با گذشت هشت سال با علايق، سلايق و نگرشهاي متفاوت مخاطبين آگاه شده كه توجه به اين موضوع در پويايي ايسنا بسيار موثر است.

وي در عين حال خاطر نشان كرد: ايسنا توانسته با حركت رو به جلو و جنبش عميق رسانه‌اي و اطلاع رساني خود، جايگاه ارزشمندي در فضاي كشور به خود اختصاص دهد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به سال وحدت ملي و انسجام اسلامي گفت:‌ براي اينكه ايسنا بتواند اين دو خدمت را انجام دهد بايد با نگاهي راهبردي در زمينه اطلاع رساني، در راستاي بالا بردن سطح آگاهي مردم دربرابر تهديدات داخلي و خارجي موفق عمل كند.

وي گفت: با توجه به تلاش ايسنا در شكل دهي فضاي تعامل كشور، اين رسانه بايد با پيشقدم شدن در جريانات جامعه و بازشناسي اتفاقات و مسائل سياسي اقتصادي و كاوش و تعمق در حوزه‌هاي مختلف اجتماعي به عنوان خبرگزاري فعال پيشگام فعاليت كند.

دكتر زالي با اشاره به فضاي لازم براي تضارب افكار و ايجاد فضاي نقادي و پرسشگري اظهار كرد: اگر فضاي نقادي مناسب و پرسشگري دلسوزانه همراه با حفظ صيانت از ارزش‌هاي نظام و انقلاب طراحي شود مي‌تواند به گسترش فرهنگ انتقاد سازنده كمك كند بنابراين تشكيل كرسي‌هاي آزاد انديشي، مذاكرات آنلاين و ايجاد فضاهاي مجازي براي تبادل انديشه اساتيد ازجمله كارهايي است كه انجام آن توسط ايسنا مي‌تواند نقش تاثيرگذاري در جامعه داشته باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha