• سه‌شنبه / ۱۳ آذر ۱۳۸۶ / ۱۰:۳۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8609-07059

/ايسنا، هشت سال حضور/ نماينده وزيرعلوم در امر نظارت بر دانشگاه‌ها: ايسنا در تحقق و اجرايي شدن برنامه‌هاي وزارت علوم نقش بسزايي ايفا مي‌كند

/ايسنا، هشت سال حضور/ 
نماينده وزيرعلوم در امر نظارت بر دانشگاه‌ها: ايسنا در تحقق و اجرايي شدن برنامه‌هاي وزارت علوم نقش بسزايي ايفا مي‌كند

نماينده وزير علوم در امر نظارت بر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور در آستانه فرا رسيدن سالروز تاسيس خبرگزاري دانشجويان ايران، گفت: ايسنا در اطلاع رساني به موقع اخبار نقش موثري ايفا كرده است و همچنين در تحقق و اجرايي شدن برنامه‌هاي وزارت علوم نقش بسزايي ايفا مي‌كند.

دكتر سيد محمد حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، با اشاره به نقش و عملكرد هشت ساله ايسنا در توسعه فضاي رسانه‌اي كشور، اظهار كرد: حضور ايسنا در جمع خبرگزاري‌ها يك حضور فعال و پر نشاط دارد و با جمع نيروهاي جوان، پرتحرك و با انگيزه در جهت اطلاع‌رساني به موقع، نقش موثري ايفا كرده است.

وي با بيان اينكه حجم ويژه گزارشات ايسنا در مورد مسايل دانشگاهي قابل توجه است، گفت: از آنجا كه ايسنا، خبرگزاري وابسته به جهاد دانشگاهي است، اميدواريم كه هميشه روحيه جهادي و تلاش خستگي ناپذير كاركنان آن حفظ شود.

وي با اشاره به پيگيري مستمر خبرنگاران اين خبرگزاري به عنوان يك اقدام مثبت تصريح كرد: اين مساله باعث شده است تا مسوولين در مواردي دقت و سرعت عمل بيشتري داشته باشند و در مقابل مطالبات جدي خبرنگاران پاسخگو باشند.

وي افزود: مطالبات و پيگيري خبرنگاران در زمينه طرحها، لوايح، برنامه‌ چهارم توسعه، وظايف دستگاهها و وزارت علوم از مديران و معاونان همواره باعث شده كه در اين راستا تلاش بيشتري صورت بگيرد.

دكتر حسيني با اشاره به عملكرد ايسنا در عرصه آموزش عالي، اظهار كرد: ايسنا در خصوص اعتبارات حوزه آموزش عالي و رساندن كمبود‌هاي اين عرصه به گوش دولتمردان نقش موثري داشته است.

به گفته نماينده وزارت علوم، ايسنا در تحقق و اجرايي شدن برنامه‌هاي وزارت علوم نقش بسزايي دارد، چرا كه در صورت نبود اطلاع رساني مناسب كار‌ها با كندي مواجه مي‌شود.

دكتر حسيني در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از آنچه تندروي در برخي اخبار ايسنا مي‌ناميد، گفت:‌ اخبار نبايد باعث افزايش التهابات و بزرگنمايي در جامعه ‌شود، برجسته كردن نظرات و حركات برخي جريانات نبايد بيش از حد باشد، ما معتقد به ايجاد محدوديت در اطلاع رساني نيستيم، بلكه بر اين باوريم كه هر جمع، تشكل و طيف به اندازه وزن كاركرد و تاثير خود در خبرگزاري‌ها مطرح باشد.

دكتر حسيني ادامه داد: ‌در حال حاضر 3 ميليون و 300 هزار دانشجو در كشور داريم، بنابراين نبايد كار و فعاليت يك جمع چند نفره دانشجويي،ْ ساير فعاليت‌ها را تحت الشعاع قرار دهد.

وي همچنين با بيان اينكه انتظار مي‌رود فعاليت‌هاي گسترده در عرصه آموزش عالي كشور به طور گسترده‌اي در خبرگزاري‌ها منعكس شود، گفت: هنوز ظرفيتهاي فراواني در عرصه آموزش عالي كشور وجود دارد كه بايد به آنها پرداخته شود، البته منظور تعريف و تمجيد از روساي دانشگاه‌ها و مسوولان وزارتخانه نيست بلكه بايد با انعكاس اين فعاليت‌ها به ارتقاي آگاهي جوانان و اعتماد به نفس آنان كمك كرد.

دكتر حسيني با بيان اينكه انتظار مي‌رود در ايسنا به عنوان يك خبرگزاري جهادي مصالح كلي نظام بيشتر لحاظ شود، خاطر نشان كرد: ايسنا گاهي اوقات و قبل از روي كار آمدن دولت جديد، كاركرد جناحي و حزبي بر آن غلبه مي‌كرد.

وي خاطرنشان كرد: در مجموع خبرگزاري دانشجويان ايران به عنوان يك خبرگزاري توانسته است اذهان عمومي جامعه را متوجه خود كند و در افكار عمومي پايگاه خوبي داشته باشد، همچنين سوژه‌هاي خوبي مطرح كرده است كه مورد توجه دانشگاهيان و جامعه قرار گرفته است.

دكتر حسيني در خاتمه با اشاره به ضرورت وجود نقد و تضارب انديشه‌ها در جامعه، تصريح كرد: اين مساله باعث رشد و پويايي جامعه مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha