• شنبه / ۱۰ آذر ۱۳۸۶ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8609-05486
  • خبرنگار : 71342

در جريان بازديد از تئاتر شهر: پارسايي: اين اتفاق بدون اطلاع رخ داده است معاون هنري وزارت ارشاد: شهرداري هنوز به ما پاسخي نداده است

در جريان بازديد از تئاتر شهر:
پارسايي: اين اتفاق بدون اطلاع رخ داده است
معاون هنري وزارت ارشاد: شهرداري هنوز به ما پاسخي نداده است

معاون هنري وزارت ارشاد گفت: علي‌رغم تماس‌هاي ما با دوستانمان در شهرداري تهران هنوز پاسخي در خصوص وضعيت تئاتر شهر دريافت نكرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)‌، محمدحسين ايماني خوشخو كه ساعتي قبل از مجموعه‌ي تئاتر شهر بازديد مي‌كرد با اعلام اين خبر، گفت: ما همچنان پيگيري‌هاي خود را انجام مي‌دهيم و اميدواريم مسئولان شهرداري تهران كه خود شخصيت‌هايي فرهنگي هستند جلوي اين اقدام را بگيرند.

او اظهار اميدواري كرد: سازمان ميراث فرهنگي نيز درباره‌ي ساخت ايستگاه مترو در حريم مجموعه‌ي تئاتر شهر واكنش نشان بدهد.

ايماني خوشخو ادامه داد: اين اقدام بدون هماهنگي با ما انجام شده است و اين در حالي است كه تئاتر شهر جدا از كاربرد هنري خود جزء ميراث فرهنگي ماست و هر گونه تغييري در داخل و خارج اين مجموعه كه آن را تحت تاثير قرار دهد مي‌بايست با مجوز رسمي سازمان ميراث فرهنگي و با هماهنگي وزارت ارشاد انجام شود.

او با بيان اينكه اقدام شهرداري تهران نادرست است، تاكيد كرد: اين اقدام در مورد تئاتر شهر به عنوان مجموعه‌ي منحصر به فرد تئاتر كشور كه سابقه‌ي ديرينه‌ي هنري دارد، نشانگر نوعي سوء مديريت است كه بدون هر گونه هماهنگي و با استفاده از نقشه‌هايي كه قبلا منسوخ شده انجام شده است.

ايماني با اشاره به بازسازي مجموعه‌ي تئاتر شهر گفت: در شرايطي كه تئاتر شهر در حال بازسازي است و هنرمندان منتظر آغاز به كار اين مجموعه هستند، اين اقدام شايسته‌ي كساني كه مديريت كلان شهري را برعهده دارند نيست. به ويژه در زمانه‌ا‌ي كه مسئولان از حمايت از فرهنگ و هنر صحبت مي‌كنند و در پي رفع كاستي‌ها هستند.

او اظهار اميدواري كرد: اين اقدام در جلسات مديريتي كه به زودي برگزار خواهد شد منتفي شود.

به گزارش ايسنا، همچنين حسين پارسايي مدير اداره‌ي كل هنرهاي نمايشي در جريان اين بازديد به خبرنگاران تئاتر گفت: اين اتفاق بدون اطلاع وزارت ارشاد و مجموعه‌ي تئاتر شهر رخ داده است.

پارسايي يادآور شد: موضوع ساخت ايستگاه مترو سه سال قبل مطرح شده بود و طي صحبت‌هايي كه با مدير وقت مترو انجام داديم، ايشان قانع شد حفاري در حريم تئاتر شهر از هر نظر باعث تهديدي براي اين ساختمان است و به دنبال آن موضوع ساخت ايستگاه مترو منتفي شد اما امروز به طور ناگهاني با اين اتفاق رو به رو شديم.

او تذكر داد: براي ساخت ايستگاه مترو مي‌توان از مكان‌هاي ديگري استفاده كرد، آن چنان كه زمين بسيار وسيعي در خيابان صبا وجود دارد كه مي‌تواند مورد استفاده قرار بگيرد.

پارسايي گفت: از آنجا كه اين اتفاق چهارشنبه شب رخ داده و پس از آن با تعطيلي آخر هفته رو به رو بوديم، هنوز پيگيري‌هاي ما به نتيجه‌يي نرسيده است، اما اميدواريم هر چه زودتر اين موضوع منتفي شود.

او در پايان گفت: اين اتفاق همانند اين است كه يك روز صبح از خواب بيدار شويم و ناگهان متوجه شويم، نصف حياط خانه‌ي مان را از ما گرفته‌اند. نمي‌توانيم در حياط تئاتر شهر نگهبان بگذاريم تا ناگهان با چنين اتفاقاتي روبرو نشويم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha