• جمعه / ۹ آذر ۱۳۸۶ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8609-03619

*ايسنا ـ 8 سال حضور* معاون وزير جهاد كشاورزي: حضور ايسنا منافع بسياري براي كشور دارد ايجاد فضاي اميدواري در مردم يكي از منافع ايسناست

*ايسنا ـ 8 سال حضور* 
معاون وزير جهاد كشاورزي:
حضور ايسنا منافع بسياري براي كشور دارد
ايجاد فضاي اميدواري در مردم يكي از منافع ايسناست

معاون وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اهميت ماهيت جواني و دانشجويي بودن خبرگزاري دانشجويان ايران، بر زنده نگه داشتن دوران دانشجويي تاكيد كرد و گفت: دانشجو در روحيه فرهنگي خود مستقل، غيروابسته و دلسوز است و دوران دانشجويي دوران فهم، درك و شعور و ارتباط با مسائل مخلتف براي بالابردن قدرت نقادي و تحليل است تا در اين دوران دانشجو بتواند نسبت به مسائل مختلف به موقع عكس‌العمل نشان داده و با ديدن مناسب مسائل كنار يكديگر، نسبت به آنها برخورد فعالي داشته باشد.

دكتر محمدجعفر خلقاني در گفت‌وگو با خبرنگار كشاورزي خبرگزاري دانشجويان ايران، در آستانه‌ي 16 آذر و پايان هشتمين سال فعاليت ايسنا، استقلال و اعتماد را از ديگر ويژگي‌هاي دانشجويان برشمرد و اظهار كرد: حتي در مسائل قبل از انقلاب، دانشجويان محور حركتي براي اتكاء اجراي رهنمودهاي حضرت امام (ره) بوده و همواره در نهضت‌هاي دانشجويي تفكر خاصي حاكم بوده كه نهضت دانشجويي را با فرهنگ اصيل اسلامي و حفظ امام و رهبري گره زده است.

وي با بيان اينكه دانشجويان جوان از استقلال سياسي، فرهنگي و شجاعت برخوردار بوده و اهل سازش نيستند ادامه داد: با توجه به اسلامي بودن اين انقلاب دانشجوها همواره نشان داده‌اند كه جنبه معنوي، اسلامي، ديني و رعايت اصول شرعي و رعايت مفاهيم فرهنگي اسلام را داشته‌اند.

خلقاني تاكيد كرد: همه خصوصيات ذكر شده براي دانشجويان، بايد در فضاي رسانه‌اي ايسنا موجود باشد كه خوشبختانه در طول هشت سال استقلال حرفه‌اي اين خبرگزاري، اين ويژگي‌ها حفظ شده است.

وي ادامه داد: ايسنا بايد با تداوم اين روند نسبت به ترويج فرهنگ رسانه‌اي و مستقل و در عين حال نقادانه و مبتني بر اصول انقلاب اسلامي بكوشد نگرشي تحليلي را در ذهن مخاطبان ايجاد كند كه خوشبختانه اين استقلال حرفه‌اي در ايسنا وجود دارد.

معاون وزير جهاد كشاورزي جوان بودن را از ديگر ويژگي‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران ذكر كرد و گفت: شجاعت و زيربار وابستگي‌ها نرفتن از ويژگي‌هاي جوانان است و با توجه به اينكه اين خبرگزاري علاوه بر جوان بودن به يك نهاد دانشگاهي نيز وابسته است مي‌تواند اين ويژگي‌ها را به خوبي حفظ و اين مسير را ادامه دهد.

وي روند ترويج فرهنگ انساني در بين مخاطبان ايسنا را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و ادامه داد: جامعه ايسنا مي‌تواند وظيفه خود را بهتر از آنچه كه هست انجام دهد و نقش بسيار مفيدي در ارتباط با توسعه فضاي رسانه‌اي كشور و دستاوردهاي نهادها و سازمان‌هايي همچون سازمان ترويج و آموزش و تحقيقات كشاورزي ايفا كند تا ارتباط بين مسوولان و جامعه بيشتر فراهم شود.

دكتر خلقاني با اشاره به اينكه پايه‌گذار ايسنا جهاد دانشگاهي است، گفت: خوشبختانه جهاد دانشگاهي از دستاوردهاي ارزشمندي برخوردار است و ايسنا نيز يكي از اين دستاوردها محسوب مي‌شود كه در ايجاد فضاي تعامل و گفت‌وگو و در عين حال انعكاس نظرات گوناگون توانسته شرايطي را فراهم كند كه اين شرايط مي‌تواند منافع بسياري براي كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران داشته باشد.

وي اضافه كرد: در شرايطي كه ما به نقد علمي و نقادي نياز داريم حضور رسانه‌اي همچون ايسنا با خصوصياتي كه دارد مي‌تواند منافع بسياري را براي كشور داشته باشد.

معاون ترويج، تحقيقات و آموزش وزير جهاد كشاورزي در تشريح منافعي كه ايسنا مي‌تواند براي كشور داشته باشد، گفت: نظام جمهوري اسلامي ايران، نظامي مردمي است كه روابط دولت و مردم جايگاه بسيار روشني دارد و در اين بين نقش رسانه‌ها در بين مردم و مسوولان نظام اسلامي، نقش بسيار مهمي است و مي‌تواند مجموعه مديريت و مسوولان نظام را به مردم و مردم را به مسوولان وصل كند.

خلقاني ادامه داد: با نقش همه رسانه‌ها و از جمله ايسنا مي‌توانيم مردم سالاري را كه براساس و اصول و معتقدات جمهوري اسلامي باشد، دنبال كنيم و رسانه‌ها مي‌توانند روابطي را بين مردم و مسوولان ايجاد كنند كه مردم حس كنند در تصميم‌گيري‌هاي دولت حضور دارند.

وي افزود: بايد اين ارتباط آنچنان ايجاد شود كه مردم كاملا از مشكلات مسوولان خبر داشته باشند و مشكلات آنها را از خود بدانند.

معاون وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر اينكه در كشور نياز به تصميم‌سازي صحيح داريم، اظهار كرد: ما بايد از مشورت افراد خبره و صاحب نظر برخوردار باشيم كه براي ايجاد اين ارتباط رسانه‌ها و به خصوص رسانه‌اي همچون ايسنا كه مستقل بوده و به خط ، حزب و جريان خاصي در كشور وابسته نيست، مي‌توانند موثر باشند.

وي تاكيد كرد: ايسنا مي‌تواند با استقلال و با ايجاد تضارب آرا در بين انديشمندان و مسوولان براي تصميم‌سازي در كشور موثر واقع شود.

خلقاني بسترسازي و ايجاد فضاي اميدواري در مردم را از ديگر منافع ايسنا در اين نظام عنوان كرد و ادامه داد: ايسنا و ساير رسانه‌ها بايد با انتقال دستاوردها و انتقال يافته‌هاي جمهوري اسلامي، در مردم ايجاد اميد كنند چراكه رسانه‌اي كه در بين مردم ايجاد نااميدي كند به اصول انقلاب كوتاهي كرده و خدشه وارد مي‌كند.

وي با بيان اينكه امروزه متاسفانه در كشور از ارائه مقالات تحليلي در بين فعاليت‌هاي كشاورزي از سوي رسانه‌ها كمتر برخورداريم، ادامه داد: جايگاه نقد علمي در كشور خالي است و بايد بستر نقد علمي در كشور فراهم شود.

معاون وزير جهاد كشاورزي رسانه را روح زنده جامعه ناميد و افزود: اگر رسانه‌اي فعاليت خود را بطور مطلوب انجام دهد مي‌تواند يك دم مسيحايي در جامعه داشته باشد و همواره جامعه‌اي روبه جلو را ايجاد كند.

وي اضافه كرد: بايد در رسانه ايسنا از گزارشات تحليلي براي نقد علمي و سازنده بيشتري برخوردار شويم كه در اين صورت مديران و محققان، به خصوص در بخش كشاورزي مي‌توانند بسيار منتفع شوند.

رييس سازمان ترويج، تحقيقات و آموزش كشاورزي با يادآوري روحيه دانشجويي ايسنا، افزود: همانطور كه ايسنا با ويژگي‌هايي كه ذكر شد سال‌ها فعال بوده، در شرايط فعلي نيز مي‌تواند منافع بسيار ارزشمندي براي كشور و نظام داشته باشد.

وي ادامه داد: ايسنا به دليل ريشه دانشجويي مي‌تواند در ايجاد وحدت ملي بسيار موثر باشد و رسالت نقش خود را نه تنها در اطلاع‌رساني دقيق و شفاف بلكه در جهت ايجاد فرهنگ علم و تحقيق محوري به خوبي ايفا كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha