• شنبه / ۳ آذر ۱۳۸۶ / ۱۷:۱۴
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 8609-01364

رييس انستيتو پاستور ايران: توسعه بيشترزيست‌فن‌آوري دركشور مستلزم ايجاد ستاد ويژه است دستيابي به قله چشم انداز در عرصه فن‌آوري‌هاي زيستي هم اكنون محقق شده است

رييس انستيتو پاستور ايران:
توسعه بيشترزيست‌فن‌آوري دركشور مستلزم ايجاد ستاد ويژه است
دستيابي به قله چشم انداز در عرصه فن‌آوري‌هاي زيستي هم اكنون محقق شده است

رييس انستيتو پاستور ايران با اشاره به پيشرفت‌هاي حاصل شده در سال‌هاي اخير اظهار داشت: دستيابي به قله چشم‌انداز در عرصه فن‌آوري‌هاي زيستي، آرزويي بيست ساله نيست بلكه در حال حاضر محقق شده است.

به گزارش خبرنگار فن‌آوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكترعبدالحسين روح الاميني نجف‌آبادي، رئيس انستيتو پاستور ايران و دبير نخستين همايش بين‌المللي ژنوميکس و بيوتکنولوژي پزشکي كه در مراسم افتتاحيه نخستين همايش بين‌المللي ژنوميكس و بيوتكنولوژي سلامت، پنجمين همايش ملي بيوتكنولوژي سلامت و چهارمين همايش ژنتيك معلوليت، سخن مي‌گفت، اظهار كرد: برگزاري اين سه همايش به طور همزمان نشان از يك عزم ملي در راستاي در اختيار گرفتن دستاوردهاي زيست فن‌آوري در سطح جهاني دارد.

وي با اشاره به همت مضاعف و ديد كارشناسانه متخصصان در اين زمينه كه باعث شدند تا دستاوردها روز به روز گسترش يابد، اين فصل علمي را در ابعاد مختلف زيست فن‌آوري، صنعتي، ژنوميکس و پروتئوميکسا جلوه گاهي دانست از آنچه مي توانستيم، مي توانيم و در آينده خواهيم توانست تا مردم و منطقه و سطح جهان شاهد اثرات قابل توجه اين دستاوردها باشند.

وي اظهار كرد: اين دستاوردها نه تنها نشان از دستيابي به قله چشم انداز در عرصه فن‌آوري‌هاي زيستي به خصوص زيست فن‌آوري دارد بلكه نشان از آن است كه رسيدن به اهداف چشم انداز آرزوي بيست ساله نيست بلكه در حال حاضر محقق شده است.

دبير نخستين همايش بين‌المللي ژنوميکس و بيوتکنولوژي پزشکي خاطرنشان كرد: اين موفقيت‌ها نه تنها در عرصه پايان نامه‌ها و مقالات بلكه در عرصه صنعتي و تامين نيازها بلكه در عرصه رقابت‌هاي جهاني نيز هست. اين توفيق بزرگ جز با الهام از مكتب امام (ره) و حمايت جدي، وسيع و مدبرانه مقام معظم رهبري امكان‌پذير نبود و البته توجه دولت نهم به اين عرصه رشد اين حركت را چندين برابر كرد.

وي افزود: با اين حال براي توسعه بيشتر ايران در عرصه بيوتكنولوژي نيازمند يك ستاد ويژه زيست‌فن‌آوري در كشور هستيم كه دانش بومي خود را در سطوح منطقه‌يي و جهاني عملياتي كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha