• پنجشنبه / ۱۷ آبان ۱۳۸۶ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8608-09781
  • منبع : وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

/نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها/ عضو هيات علمي دانشگاه: دروغ گفتن در جامعه‌ي اطلاعاتي ممكن نيست

در جامعه‌ي اطلاعاتي دروغ گفتن ممكن نيست زيرا هزاران رسانه ديگر سخن درست را بيان مي‌كنند پس روابط عمومي خود سازمان بايد همواره راستگوترين سخنگو باشد. به گزارش خبرنگار سرويس رسانه‌ي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر مهدخت بروجردي - عضو هيات علمي دانشگاه - در كارگاه آموزشي كه با عنوان "روابط عمومي در جامعه‌ي اطلاعاتي" در حاشيه‌ي نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري‌ها برگزار شد، با تعريف مفهوم روابط عمومي به عنوان قلب و مغز سازمان در كنار مفهوم جامعه‌ي اطلاعاتي به عنوان توليدكننده‌ي اخبار و اطلاعات، متخصص روابط عمومي را يك متخصص جامعه‌شناسي، مردم‌شناسي و مديريت دانست و از روابط عمومي نوين به عنوان حيثيت و آبروي سازمان ياد كرد. وي با اشاره به جايگاه خاص روابط عمومي به عنوان مدافع مردم در سازمان و همچنين مدافع سازمان در برابر مردم، اظهار كرد: با توجه به اين كه زيرساخت‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي تعريف شده‌اي در زمينه ورود به جامعه‌ي اطلاعاتي نداريم، پس از راه صحيح وارد جامعه اطلاعاتي نشده‌ايم. اين عضو هيات علمي دانشگاه در ادامه با بررسي كاركردهاي سنتي روابط عمومي از جمله تشريفات، تحقيقات، سمعي بصري، سمينارها، مراسم و غيره كاركردهاي ارتباط با رسانه‌ها و نيز ارتباط با مردم را مهمترين كاركرد مشترك در همه روابط عمومي‌ها برشمرد و گفت: مسول روابط عمومي بايد يك خبرنگار حرفه‌يي باشد كه با ويرايش صحيح اخبار مانع از اعمال نظر دروازه‌بان خبر در رسانه‌ها شود تا به اين وسيله از جانبداري‌ها پرهيز شود و اخبار صحيح سازمان به سمع و نظر مخاطبان برسد. او توجه به اين نكته را كه اخبار براي دسترسي عموم بايد برروي سايت خود سازمان قرار بگيرد، امري مهم دانست تا با تخفيف هزينه‌ها و زمان بتوان هرچه سريع‌تر اخبار را در اختيار كاربران بيشتر قرار داد.بروجردي، به روزبودن سايت سازمان‌ها را كه زيرنظر روابط عمومي‌ها كنترل مي‌شود امري حائز اهميت برشمرد تا جايي كه بتوان در اخبار سازمان اهميت عنصر "كي" از خبرها حذف شده و تمام اخبار به روز باشد. مديركل پيشين روابط عمومي وزارت علوم در ادامه با تفكيك مخاطبان روابط عمومي‌ها به دو گروه ناراضي از كاركرد روابط عمومي و گروه جوياي اطلاعات از روابط عمومي در دسترس قراردادن اطلاعات روزانه برروي سايت‌ها را عامل حذف رفت و آمدها و برخوردهاي مراجعه كنندگان دانست تا زمينه براي جوابگويي‌ها فراهم شود و بتوان خواسته‌هاي مخاطبان و كاربران را شنيده و بررسي كرد. وي به اين نكته اشاره كرد كه بايد همواره درب روابط عمومي‌ها به روي مراجعه كنندگان باز باشد و مسوول روابط عمومي رودرروي خبرنگاران و در ميان مخاطبان باشد تا مشكلات را شناخته و براي رفع آن بكوشد. بروجردي در پايان گفت: روابط عمومي الكترونيك بسيار خوب است ولي نبايد كاركردهاي سنتي روابط عمومي را فراموش كنيم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha