• سه‌شنبه / ۸ آبان ۱۳۸۶ / ۲۰:۰۱
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 8608-05177
  • منبع : مطبوعات

در ستون تسليت‌ها نامي از ما يادگاري... چند پيام تسليت براي درگذشت قيصر امين‌پور

در ستون تسليت‌ها نامي از ما يادگاري...
چند پيام تسليت براي درگذشت قيصر امين‌پور

در پي درگذشت قيصر امين‌پور، سازمان‌ها و نهادهاي مختلف، فقدان اين شاعر را تسليت گفتند.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، در پيام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي به‌مناسبت درگذشت قيصر امين‌پور آمده است: «آينه‌ها ناگهان چقدر زودتر شكست و در پاييز خزان 86 گلي از گل‌هاي آفتابگردان انقلاب پژمرد.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با ابراز همدردي با خانواده‌ي محترم قيصر امين‌پور شاعر متعهد و انقلابي، فقدان عضو محترم فرهنگستان زبان و ادب فارسي ر ا به اهالي فرهنگ و هنر و دوستداران شعر و ادب ايران‌زمين تسليت مي‌گويد. اميد آن‌كه امروز قيصر شعر انقلاب، مردي كه سال‌ها تفنگش را آويخته و در خاموشي براي جنگ از لوله‌ي تفنگ با واژه‌ي فشنگ براي انقلاب و عشق مي‌خواند، بر خوان حضرت حق بنشيند.

عاقبت پرونده‌ام را با غبار آرزوها

خاك خواهد بست روزي، باد خواهد برد باري

روي ميز خالي من، صفحه‌ي باز حوادث

در ستون تسليت‌ها، نامي از ما يادگاري»

بيانيه‌ي حوزه‌ي هنري به‌مناسبت درگذشت قيصر امين‌پور نيز به اين شرح است: «بار سفر چه بسته‌اي؟ مرگ خبر نمي‌کند!

جويبار زلال شعر ايران و انقلاب به دريا پيوست. مردي که مُراد شعردوستان و اهل ادب و اخلاق بود، رفت تا زندگي تازه‌اش را در جوار حضرت دوست بياغازد.

قيصر، غوطه در درياي مغفرت حق زد تا با شهيداني که در شعرهايش به ستايش ايشان برخاسته بود، بر سفره‌ي رحمت الهي بنشيند و «عند ربهم يرزقون» باشد.

حوزه‌ي هنري فقدان اين شاعر برومند و برجسته‌ي حوزه‌ي انقلاب اسلامي را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامي و جامعه‌ي فرهنگي و خانواده‌ي معززشان تسليت مي‌گويد.

يادش مستدام و نامش بر کتيبه‌ي شعر انقلاب، جاودان باد.»

همچنين در بيانيه‌ي سازمان بسيج هنرمندان آمده است: «بزرگ بود / و از اهالي امروز بود / و با تمام افق‌هاي باز نسبت داشت / و لحن آب و زمين را چه خوب مي‌فهميد

مرغ جانش از قفس تن بيرون رفت و از منزلگاه خويش سفر كرد تا اقيانوس بي‌كران.

آگاه و دردآشنا بود، و در خلوت خويش جاني دوباره مي‌يافت. متعهد و عاشق بود و در كلامش والاترين درس‌هاي اخلاقي و آموزنده از معارف اصيل موج مي‌زد. مخاطبش عالم و عامي بودند، كه اين معاني معني نمي‌شود؛ جز در عمل، و عمل چيزي نيست جز معني معاني بودن.

سازمان بسيج هنرمندان، فقدان و درگذشت عزيزي از شعراي متعهد و انقلابي و كم‌نظير ايران اسلامي استاد دكتر قيصر امين‌پور را به جامعه‌ي هنري و بسيجيان هنرمند تسليت عرض مي‌كند.

روحش شاد و در جنت‌المأوي قرين ائمه عليهم السلام باد.»

رييس مركز موسيقي و سرود صدا و سيما هم به‌مناسبت درگذشت قيصر امين‌پور پيام تسليت داد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، كرم‌رضا پيريايي - رييس مركز موسيقي و سرود صدا و سيما - در پيام خود نوشته است: «فقدان شاعر فرزانه و استاد و پژوهش‌گر برجسته‌ي ادبيات دكتر قيصر امين‌پور مايه‌ي اندوه و حسرت فراوان جامعه‌ي فرهنگي كشور است. آن فقيد سعيد از چهره‌هاي شاخص ادبيات معاصر و از پيشگامان شعر انقلاب بود و افزون بر خدمات ارزشمند علمي، آثار پرباري در حوزه‌ي شعر و پژوهش ادبي آفريد و براي چند نسل از شاعران جوان، استادي دلسوز و راهنما و الگوي اخلاق متعالي و منش انساني بود.

اين ضايعه‌ي دردناك را به خانواده‌ي ايشان، دوستان و يارانش، جامعه‌ي ادبي و عموم علاقه‌مندان شخصيت و آثار او تسليت عرض مي‌كنم و از خداي متعال علو درجات آن استاد فرزانه را خواستارم.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha