• چهارشنبه / ۱۸ مهر ۱۳۸۶ / ۱۳:۴۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8607-10385
  • خبرنگار : 71133

«اهالي سينما اين فرصت را غنيمت بشمارند» محمود اربابي: اولين جلسه‌ي شوراي عالي تهيه‌كنندگان هفته‌ي آينده برگزار مي‌شود

«اهالي سينما اين فرصت را غنيمت بشمارند»
محمود اربابي: 
اولين جلسه‌ي شوراي عالي تهيه‌كنندگان هفته‌ي آينده برگزار مي‌شود

محمود اربابي اعلام كرد: با توجه به‌درخواستهاي كه از تشكل‌هاي تهيه‌كنندگي براي معرفي اعضايشان داشته‌ايم، اولين جلسه شوراي عالي تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران هفته آينده برگزار مي‌شود.

مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي وزارت فرهنگي و ارشاد اسلامي در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با ابراز رضايت از اينكه اين شورا به سرانجام نهايي رسيده است گفت: طبيعي است كه اين تفاهمي كه بر سر تشكيل اين نهاد اتفاق افتاده، فرصتي است كه بايد همه دوستان و اهالي سينما به خصوص تهيه‌كنندگان كه در تشكل‌هاي مختلف حضور دارند، آن را غنيمت بشمارند.

وي اظهار اميدواري كرد: با تعاملي كه فضايش ايجاد شده و ارتباطي كه اين دوستان با هم برقرار كردند، بتوانيم يك نهاد پر قدرت و مستقل كه بتواند مسائل صنف تهيه‌كنندگان را دنبال كند را به سرانجام برسانيم.

اربابي تصريح كرد: با اعلام خبر تصويب اين شورا بيانيه‌اي در اختيار تشكل‌ها قرار گرفت، تا نمايندگان خود را معرفي كنند و در نهايت با تشكيل شورا كه عالي‌ترين نهاد صنفي تهيه‌كنندگان سينماي ايران خواهد بود و گفت‌وگوهايي كه بين اعضا انجام مي‌شود، تركيب و آيين‌نامه‌اي براي تشكيل جلسات مشخص خواهد شد.

او اظهارنظرهايي كه درباره‌ي شوراي تهيه‌كنندگي مطرح مي‌شود را دلگرم كننده دانست و گفت: سينماي ايران، توان ندارد كه صنفي كه آغاز كننده حركت توليد در سينماي ايران است، وقت خودش را به مسائل و بحث‌هاي بي‌فايده و كم اثر اختصاص بدهد.

اربابي اظهار اميدواري كرد: اين شوراي مهم كه بيشتر تهيه‌كنندگان و توليدكنندگان فيلم را پوشش خواهد داد، بتواند منافع تهيه‌كنندگان سينماي ايران را تامين و سامان‌دهي كند.

مدير كل اداره نظارت و ارزشيابي تصميمات گرفته شده در خصوص تشكيل اين شورا را تغييرناپذير دانست و به ايسنا گفت: ما نهاد شوراي عالي تهيه‌كنندگان و توزيع‌كنندگان فيلم سينماي ايران را تشكيل شده فرض مي‌كنيم و از همه دوستان مي‌خواهيم كه به مسائل حاشيه‌اي نپردازند وانرژي خودشان را از طريق نمايندگان تشكل‌هايي كه دارند معطوف كنند تا تصميمات لازم براي طراحي نظامي كه منافع تهيه‌كنندگي سينماي ايران را براي رسيدن به توليدات مناسب براي سينماي ملي كه مقصود و منظور همه دوستان است، فراهم شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha