• جمعه / ۱۶ شهریور ۱۳۸۶ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8606-08286

نوذري: ريسك‌هاي منجر به توليد بيشتر را مي‌پذيرم خط لوله نكا- جاسك بايد پيش از اين‌ ساخته مي‌شد امروز اختيارات يك وزير را تفويض مي‌كنم

ذخاير نفت و گاز كشور‌ها و ميزان توليد نفت خام و گاز طبيعي معيار ارزيابي آن‌ها در سازمان‌هاي بين المللي انرژي است.

به گزارش خبرنگار انرژي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، غلامحسين نوذري ـ سرپرست وزارت نفت و مديرعامل شركت ملي نفت ايران ـ در ارتباط با حضورش در شركت مناطق نفت خيز جنوب و اولين سفرش به اوپك توضيح داد: اين شركت قطب توليد نفت خام ايران است و در معادلات بين المللي در مبحث سهميه‌بندي اوپك، بازاريابي و نقش توليدكنندگان نفت خام، ميزان توليد هر كشور مانند توانايي رزمي‌ يك تيم و لشگر است.

وي با اشاره به پتانسيل و توانايي شركت مناطق نفت‌خيز جنوب در توليد نفت خام افزود: از زمان گرفتن مسووليت شركت ملي نفت از تمام شركت‌ها خواسته شد كه اختيارات موردنياز خود را اعلام كنند تا به آن‌ها تفويض شود. به اين ترتيب با تفويض اختيار به شركت‌ها و اعتماد به آن‌ها، مديران وادار به ريسك شدند كه من نيز در ريسك آن‌ها شريك هستم.

نوذري با تاكيد بر اين كه به عنوان سرپرست وزارت نفت همه ريسك‌هايي را كه منجر به كار و توليد شود مي‌پذيريم، يادآور شد: در سال گذشته تفويض اختيار صدور مجوز تا 20 ميليون دلار به شركت‌ها واگذار و قرار شد مجوز‌هايي با هزيه 20 تا 50 ميليون دلار به تصويب برنامه‌ريزي تلفيقي و بيش از 50 ميليون دلار به تصويب شركت ملي نفت برسد.

وي به اهميت توليد صيانتي اشاره كرد و گفت: تكيه اصلي من بر نيرو‌هاي انساني است. توجه به نيروي بازنشسته و شاغل، شاهد اين است كه توسعه پايدار، توليد مناسب و جامعه آرماني نيازمند توجه به نيرو‌هاي انساني است كه از دغدغه‌هاي اين وزارتخانه محسوب مي‌شود.

او به تصويب ساخت خط لوله نكا ـ جاسك در هفته گذشته اشاره و تصريح كرد:‌ سال‌ها بود كه روي ساخت چنين خطي بحث مي‌شد، ولي هيچ‌گاه به مرحله اجرا نرسيد. در اين زمينه سرانجام هفته گذشته دستور ساخت اين خط داده و قرار شد مطالعات پايه و مهندسي آن آغاز شود. تصور مي‌شود اگر اين خط لوله در ساليان گذشته ساخته شده بود، هيچ گاه خط لوله‌هاي ديگري مانند باكو ـ جيحان ـ تفليس كه منجر به حذف ايران از حضور در انتقال نفت خام شد، پديد نمي‌آمد.

سرپرست وزارت نفت با تاكيد بر اين كه تكيه بر نيرو‌هاي جوان هزينه‌هايي دارد كه نظام بايد آن‌ها را بپذيرد، توضيح داد: البته مي‌توان با انتقال تجارب و كم كردن اشتباهات احتمالي با آموزش اين هزينه‌ها را كاهش داد. همچنين بهره‌گيري از دانش و تكنولوژي نوين و بومي‌ كردن آن‌ها، تسريع در اجراي پروژه‌ها، احترام به زمان‌بندي‌هاي پروژه موجب بهبود كار‌ها خواهد شد، در اين زمينه بايد به پيمانكاران به عنوان بازوان كارفرمايان كمك شود.

وي با اشاره به گرفتن تصميماتي در هيات مديره شركت نفت براي افزايش وديعه مسكن كاركنان، خاطرنشان كرد: ساخت 2400 واحد مسكوني براي مجموعه نفت‌خيز جنوب در نظر گرفته شده كه بايد تسريع و اجرايي شود.

او در پايان خطاب به مديران نفتي تاكيد كرد: اگر روزي به عنوان مديرعامل شركت ملي نفت اختياراتي به مديران مناطق تفويض كردم، امروز اختيارات يك وزير را تفويض مي‌كنم؛ اين گوي و اين ميدان.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha