شاعر تيتراژ سريال «مدار صفر درجه» گفت: حس كلي كلام سريال بر اين مبناست كه عشق به خداوند وراي مسائل تاريخي، سياسي و اجتماعي است.
افشين يداللهي در گفتوگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با اشاره به غلبه فضاي اركستر ملي و كلاسيك در موسيقي سريال «مدار صفر درجه» گفت: بيشتر فضاهاي موسيقيايي سريال، پر حجم بود و در نتيجه كلام هم ميبايست كلاسيك و فاخر ميبود تا به نحوه و نوع ساخت سريال نزديك باشد. به همين خاطر در كلام از كلمات محاورهاي استفاده نشده است.
وي با بيان اين مطلب كه در خصوص زاويه نگاه به موضوع با فردين خلعتبري صحبتهايي داشتم و هماهنگ بوديم اظهار كرد: البته حسن فتحي هم آن چه از خط سير قصه مد نظر داشت برايم توضيح داده بود.
شاعر تيتراژ سريال «مدار صفر درجه»، پايان سريالها را فرصت مناسبي براي استفاده از موسيقي با كلام دانست و افزود: لزوما استفاده از تيتراژ ضرورت ندارد. اما با توجه به شرايطي كه وضعيت فعلي را شكل ميدهد (كمتر شنيده شد ترانه صدا و سيما) بودن تيتراژ به جذب مخاطب كمك ميكند و تهيهكننده يا كارگردانها از تيتراژ متناسب با فضاي سريال استقبال ميكنند.
يداللهي با بيان اين كه بسياري از آهنگهاي خوب را در تيتراژ سريالهايي كه از تلويزيون پخش شده شنيدهايم در پايان خاطرنشان كرد: تيتراژ به نوعي سريال را جمعبندي ميكند و حس كلي از آن به مخاطب ارائه ميدهد و ميتواند در برقراري ارتباط بيشتر مخاطب با سريال كمك كند.
انتهاي پيام
نظرات