• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8605-16810
  • خبرنگار : 71091

«دخالت نماينده‌ي اداره‌ي كل و عدم ابلاغ آيين‌نامه‌ي جديد» نماينده‌ي كانون كارگردانان دلايل استعفايش را از شوراي صنفي تشريح كرد

«دخالت نماينده‌ي اداره‌ي كل و عدم ابلاغ آيين‌نامه‌ي جديد»
نماينده‌ي كانون كارگردانان دلايل استعفايش را از شوراي صنفي تشريح كرد

نماينده‌ي مستعفي كانون كارگردانان از شوراي صنفي نمايش؛ دخالت‌هاي نماينده‌ي اداره كل نظارت و ارزشيابي و عدم ابلاغ آيين‌نامه جديد شوراي صنفي نمايش را از دلايل استعفايش برشمرد.

همايون اسعديان در گفت‌و گويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: متاسفانه از دو ماه گذشته كه بنده از شورا استعفا داده‌ام، هيچ اتفاقي نيفتاده است و شوراي صنفي نمايش كارش را دارد ادامه مي‌دهد. اگرچه طبق آيين نامه‌ي شوراي صنفي درهر دوره‌اي عدم حضور نماينده‌ي كانون كارگردانان منجر به غيرقانوني بودن جلسات است، اما نه تنها در اين چند ماهه جلسات تشكيل شد بلكه با وجود حضور نداشتن رئيس، مصوبات آن اجرايي هم مي‌شود، بنابراين مهمترين تخلف شوراي صنفي در شرايط فعلي غير قانوني بودن آن است.

وي توضيح داد: در دوره‌اي كوتاه مدت به دليل ساخت سريال "راه‌بي‌پايان" به جاي من آقاي برزيده در جلسات شوراي صنفي حضور پيدا كرد و سپس دوباره بنده به شورا رفتم كه يكي دو جلسه بيشتر طول نكشيد و سرانجام به عنوان آخرين نماينده كانون كارگردانان به دلايلي كه مطرح كردم از شورا استعفا دادم.

اسعديان توضيح داد: متاسفانه در شوراي فعلي نمايش، تكليف آيين‌نامه‌اي كه دارد اجرا مي‌شود، مشخص نيست به اين معنا كه ما يك آيين نامه مصوب سال 84 داريم و آيين نامه سال 85 هنوز دوباره مصوب نشده است و در عين حال آيين‌نامه سال 86 كه قرار بود ابلاغ شود، هنوز ابلاغ نشده است و مشخص نيست چرا ابلاغ نمي‌شود؟

وي در ادامه به ايسنا گفت: همچنين طبق تمام آيين نامه‌ها نماينده‌ي اداره كل حضورش در شورا به عنوان يك عضو ناظر قطعي است، اما حق راي و دخالت در امور شورا را ندارد اما در آن مقطعي كه من حضور داشتم و استعفا دادم عملا نماينده‌ي اداره كل چه در امور اكران و چه در موارد ديگر، دخالت مستقيم داشت و اين روند باعث شد براي استعفا مصصم شوم .

همايون اسعديان در ادامه ضمن اشاره به نظر برخي از تهيه‌كنندگان بابت حضور نداشتن نماينده‌ي كانون كارگردانان به ايسنا گفت: ظاهرا كارگردانان سهمي ندارند، اما در شرايطي كه درصد بالاي از كارگردان‌ فيلم‌هاي خودشان را تهيه مي‌كنند و خودشان آنها را عرضه مي‌كنند، حضورشان در جلسات شوراي صنفي نمايش براي حفظ منافع‌شان ضروري است اين درحالي است كه طي چند ماه اخير شاهد بوديم با عدم حضور نماينده‌ي كارگردانان منافع كلان تهيه كنندگان و توزيع‌كنندگان بزرگ حفظ شد و خرده‌ پاها آن وسط در حال نابودي هستند و در نهايت تخلفات بسياري هم انجام شد كه در اين زمينه انتظار مي‌رفت اداره كل نظارت و ارزشيابي با اين قضيه جدي‌ برخورد مي‌كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha