• شنبه / ۶ مرداد ۱۳۸۶ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8605-01965

دستگيري بازرسان قلابي كه قصد اخاذي از كارگران افغاني ساختمان نيمه‌كاره را داشتند

با تماس تلفني كارگري با مركز فوريتهاي پليسي «110»، ماموران گشت كلانتري 139 «مرزداران»، دو متهم به جعل عنوان بازرس را هنگام پرسه‌زني اطراف ساختمانهاي نيمه‌كاره دستگير كردند.

به گزارش خبرنگار «حوادث» ايسنا، ساعت 14 دوم مرداد ماه سال جاري، دو كارگر با مراجعه به عوامل گشت كلانتري 139 «مرزداران» در خيابان اطاعتي جنوبي گفتند: «در حال انجام كار بوديم كه سه سرنشين خودرو پژو 405 نوك مدادي به سمت ساختمان در حال ساخت آمده و يكي از آنها با نشان دادن يك كارت شناسايي، به قصد بازرسي از ساختمان و كارگران افغاني در حال كار، خود را بازرس دولت معرفي كرد.»

اين دو همچنين اظهار كردند: «در حالي كه متوجه نيت پليد سرنشينان خودرو مبني بر اخاذي شده بوديم، به سرعت با مركز فوريتهاي پليسي «110» تماس گرفته و ماموران را در جريان مراجعه اين دو فرد ناشناس تحت عنوان بازرس قرار داديم و اين در حالي بود كه اين افراد به محض اطلاع از تماس ما با پليس با عجله محل را ترك كردند.»

با اين اعلام،‌ ماموران گشت كلانتري با توجه به وجود چندين ساختمان نيمه‌كاره در همان منطقه ‌اقدام به گشت‌زني كردند كه در يكي از خيابانهاي فرعي به يك خودرو پژو 405 نوك مدادي مشكوك شدند.

در اين حال ماموران پليس با نزديك شدن به خودرو و مشاهده رفتارهاي مشكوك سرنشينان آن، احتمال دادند كه اين افراد همان بازرسان قلابي هستند و به همين دليل هر دو را براي انجام تحقيقات به محل كلانتري منتقل كردند.

به اين ترتيب در بازجويي از دو متهم به نامهاي «عبداله» و «محمود»، يك كارت شناسايي مربوط به يكي از وزارتخانه‌ها، مهر سرويس كار خدمات تهران به نام «...» كشف شد، از اين رو متهمان ناچار به اعتراف شدند.

اين در حالي بود كه يكي ديگر از متهمان كه راننده خودرو پژو 405 بود، مدعي شد: در ارتكاب جرم دست نداشتم و تنها به عنوان راننده آژانس در حال انتقال دو نفر ديگر بودم.

با راهنمايي راننده آژانس، منزل متهم اصلي شناسايي و در بازرسي از خودرو پژو 206 متعلق به وي، يك عدد مهر سرويس كار و خدمات تهران و تعدادي مدارك ديگر كشف شد.

بر اين اساس پرونده‌اي با همين موضوع تشكيل شد و با توجه به احتمال ارتكاب سرقتهاي بيشتر از سوي متهمان تحت بررسي گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha