• سه‌شنبه / ۵ تیر ۱۳۸۶ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 8604-02927

معاون پژوهشي وزير علوم در گفت وگو با ايسنا: لايحه عضويت ايران در سزامي فردا در صحن مجلس مطرح مي شود مشکل تعليق عضويت ايران در سزامي با مصوبه فردا رفع مي شود

معاون پژوهشي وزير علوم در گفت وگو با ايسنا:
لايحه عضويت ايران در سزامي فردا در صحن مجلس مطرح مي شود
مشکل تعليق عضويت ايران در سزامي با مصوبه فردا رفع مي شود

معاون پژوهشي وزير علوم با اشاره به تصويب دو فوريت لايحه الحاق ايران به سزامي در جلسه امروز (سه شنبه) مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: اين لايحه فردا در صحن علني مجلس مطرح و با تصويب آن تعليق عضويت ايران در اين پروژه علمي منطقه يي برطرف مي شود.

دكتر منصور كبگانيان در گفت‌وگو با خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار كرد: روز يكشنبه طرح دو فوريتي كه به امضاي رييس جمهور و تاييد دولت رسيده بود را به مجلس شوراي اسلامي برديم كه نوبت به رسيدگي آن نرسيد و صبح امروز (سه شنبه) طرح دو فوريتي سزامي مطرح و دفاع شد و با راي خوبي دوفوريتي بودن آن تاييد شد.

وي افزود: معمولا مجلس شوراي اسلامي با دو فوريتي شدن طرحها مخالفت دارد اما در اين زمان محدود آن را تاييد كردند كه جزئيات كل طرح فردا در دستور كار مجلس شوراي اسلامي است كه بايد از آن دفاع كنيم.

دكتر كبگانيان خاطر نشان كرد: با توجه به نزديكي تعطيلات مجلس اين طرح با مساعدت نمايندگان روبه رو شد تا زودتر رسيدگي شود و اميدواريم فردا تصويب نهايي را بگيريم.

وي ادامه داد: پس از تصويب بايد وزارت امور خارجه آن را به سزامي ابلاغ كند و با اين مصوبه تعليق عضويت ايران منتفي مي‌شود تا ايران رسما عضويت يابد.

معاون پژوهشي وزير علوم در گفت و گو با ايسنا تاكيد كرد: در پي اين مصوبه بدهي هاي حق عضويت نيز پرداخت مي‌شود كه جزو مصوبات دولت بود و با تاكيد رياست جمهوري جداي ساير همكاريهاي بين المللي اين طرح به صورت دو فوريتي به مجلس ارائه شد.

وي افزود: ما اعلام كرديم از محل بودجه پژوهشي هم حاضر به پرداخت حق عضويت هستيم كه گويا رياست سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور پرداخت آن را به عهده گرفته است.

کبگانيان در پايان در خصوص علت به تاخير اتفادن عضويت ايران اظهار كرد: سزامي در ابتدا زيرنظر يونسكو بود كه براي عضويت در يونسكو مصوبه مجلس شوراي اسلامي الزامي نيست ولي بعد از يكي، دو سال از نظر مالي مستقل شد و ما بايد مصوبه مجلس را مي‌داشتيم که در دولت قبل هم به تعدادي از كميسيونها داده شده بود كه معطل مانده بود اما در حال حاضر اين مصوبه از مجلس گرفته شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha