به گزارش ایسنا، فهرست مشاغل اخیر شرکت «تسلا»(Tesla) نشان میدهد این شرکت در حال استخدام مهندس نرمافزار برای کمک به توسعه یک سیستم عملیات از راه دور است که به اپراتورهای انسان امکان میدهد تا از راه دور به تاکسیهای رباتیک و رباتهای انساننمای آینده این شرکت دسترسی داشته باشند و آنها را کنترل کنند.
به نقل از تک کرانچ، مهندس نرمافزار هدایت نیازمندیها، گرفتن تصمیمات طراحی و یکپارچهسازی نرمافزار را برای این سیستم عملیات از راه دور سفارشیسازیشده بر عهده خواهد داشت.
اگرچه آگهی استخدام مشخص نکرده آیا تسلا به دنبال توسعه یک گروه عملیات از راه دور است یا این که قصد دارد گروه و تواناییها را از ابتدا ایجاد کند اما وجود چنین گروهی به دو دلیل قابل توجه است.
۱. این گروه تسلا را درباره استقرار تاکسیهای رباتیک خود در جادههای عمومی راهنمایی میکند.
۲. این کار به منزله انحراف از شعار پیشین تسلا درباره استقلال از مداخله انسان است.
«ایلان ماسک»(Elon Musk) مدیرعامل تسلا بارها بر توانایی این شرکت در دستیابی به استقلال کامل و بدون اتکا به مداخله انسان صرفا از طریق آموزش شبکه عصبی پیشرفته و ادراک مبتنی بر دوربین تاکید کرده است.
در دنیای وسایل نقلیه خودران، عملیات از راه دور به عنوان یک عنصر اساسی برای راهاندازی خودروهای خودران در جادههای عمومی در نظر گرفته میشود. شرکتهایی مانند «ویمو»(Waymo) که یک سرویس تجاری خودران است و طرح خود را در چندین شهر آمریکا اجرا میکند، سیستمهای عملیات از راه دور را برای رسیدگی به برخی موارد مانند مناطق ساختوساز، برخوردها و خرابیهای سختافزاری در اختیار دارند.
تصمیمات گرفتهشده توسط اپراتورهای راه دور، یک منبع ارزشمند از دادههای آموزشی برای عملیات خودران سطح چهار هستند. عملیات خودران سطح چهار به عنوان سیستمی تعریف میشود که میتواند خود را تحت شرایط خاص و بدون نیاز به نیروی انسانی هدایت کند.
تسلا یک شرکت جدید در حوزه عملیات از راه دور نیست. این خودروساز در رویداد «ما، روبات» خود در ماه اکتبر، برای مخلوط کردن نوشیدنیها و شوخی با مهمانان به اپراتورهای راه دور متکی بود که رباتهای «اپتیموس»(Optimus) را کنترل میکردند اما الزامات عملیات از راه دور برای تاکسیهای رباتیک متفاوت خواهند بود.
تسلا به درخواست تک کرانچ برای اطلاعات بیشتر درباره گروه عملیات از راه دور پاسخ نداد.
انتهای پیام
نظرات