• سه‌شنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۸۶ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8603-15735
  • خبرنگار : 71021

ارزيابي جايزه‌ي صادراتي تورهاي ورودي عضو جامعه‌ي تورگردانان ايران: جايزه‌ي صادراتي درصدي از درآمد تورگردان‌ها در سال مالي باشد

ارزيابي جايزه‌ي صادراتي تورهاي ورودي 
عضو جامعه‌ي تورگردانان ايران:
جايزه‌ي صادراتي درصدي از درآمد تورگردان‌ها در سال مالي باشد
عضو جامعه‌ي تخصصي تورگردنان ايران تاكيد كرد: در رقم 10 و 20 دلار به عنوان جايزه‌ي صادراتي به تورگردانان، به عنوان صادر كنندگان خدمات، بايد تجديد نظر شود. "اسرافيل شفيع زاده"‌ درگفت‌و‌گو با خبرنگار گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ اظهاركرد: اتخاذ سياست جايزه‌ي صادراتي به تورگردان‌ها،‌ اقدامي‌صحيح بوده كه بر فعاليت آينده‌ي آن‌ها تاثير مثبتي دارد. وي ياد آور شد كه اين اقدام تجربه‌ي اول است و افرادي كه كارشناسي اين تصميم را پيگيري مي‌كردند، اكنون بر اين باورند كه سيستم موجود به ارتقا نياز دارد و بايد معيارهاي تعيين ميزان جايزه صادراتي تغيير كند و شرايط به نحوي شود كه مشموليت بيشتري يابد تا فعالان اين حوزه، با انگيزه‌ي بيشتر، گردشگر جذب كنند. عضو انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرتي ايران با بيان اين كه آمار گردشگران ورودي به كشور در سال 84 كه مشمول اين جايزه صادراتي هستند، قابل ملاحظه نبوده است، گفت: بر اساس آمارهاي اعلام شده از سوي كميته‌ي بررسي تورهاي ورودي، در سال 84، 12 هزار و 500 نفر به كشورمان وارد شدند. وي افزود: رقمي ‌كه به عنوان جايزه‌ي صادراتي سال 84 به تور اپراتورها از سوي سازمان توسعه‌ي تجارت پرداخت شد، بيشتر از 200 هزار دلار نبوده و اين موضوع نشان مي‌دهد كه ميزان جايزه‌ي صادراتي تورها چقدر محدود بوده است، بنابراين اثر ناچيزي بر توسعه‌ي صنعت توريسم كشورمان دارد. شفيع زاده تصريح كرد: قصد نداريم زحمات اعطاي اين جايزه صادراتي را ضايع كنيم، بلكه معتقد هستيم، جهانگردي اين ظرفيت را دارد تا با چند ميليون دلار جايزه‌ي صادراتي، مورد توجه بيشترقرار گيرد. عضو انجمن متخصصان گردشگري ايران گفت: سازمان‌هاي مسوول بايد از صادر كنندگان حمايت كنند تا تورگردان‌ها نيز سهم خود را در بازارهاي جهانگردي افزايش دهند. وي ادامه داد: تورگردان‌ها در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي بيشتر از مبلغ جايزه‌ي صادراتي پرداخت شده،‌ هزينه مي‌كنند در حالي كه با توجه به شرايط تاثيرگذار در ديگر كشورها، شركت‌هاي توريستي همواره در حاشيه‌ي بي‌اعتمادي و بي‌اطميناني و بدون اميد به بازگشت كامل سرمايه‌هاي خود، فعاليت مي‌كنند. شفيع زاده با تاكيد بر اين رقم‌هاي اختصاصي جايزه‌ي صادراتي بايد متحول شود، اظهاركرد: بعضي از تورها، دانشجويي و كم درآمد هستند كه كمتر در اين كشور هزينه مي‌كنند و در مقابل شكارچي‌ها و گردشگران عرب دركشورمان، منابع بيشتري را صرف مي‌كنند، بنابراين حجم درآمد آژانس‌هاي توريستي نسبت به گروه‌هاي ورودي، متفاوت است. وي با تاكيد بر اين كه جايزه‌ي صادراتي درصدي از درآمد تورگردان‌ها در سال مالي باشد، افزود: عادلانه تر است، افرادي كه درآمد و ارز بيشتري را جذب مي‌كنند، متناسب با آن، جايزه بيشتري دريافت كنند. عضو جامعه‌ي تورگردانان ايران اظهاركرد: اين روش موجب مي‌شود تورگردان‌ها درآمدهاي خود را احراز و ثبت كنند كه در اين شرايط، مسايل مربوط به دارايي و مالي بهتر پيگيري و اجرا و اقتصاد اين صنعت نيز شفاف مي‌شود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha