• شنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۶:۰۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8603-10201
  • خبرنگار : 71133

بعد از جلسه‌ي امروز خانه‌ي سينما، سينماگران در اعتراض به‌ قاچاق محصولات سينمايي تجمع مي‌كنند

بعد از جلسه‌ي امروز خانه‌ي سينما،
سينماگران در اعتراض به‌ قاچاق محصولات سينمايي تجمع مي‌كنند

سينماگران در تجمع بزرگ اعتراض‌آميزي نسبت به‌ قاچاق محصولات سينمايي واكنش نشان خواهند داد.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي‌معلم نايب رييس هيات مديره‌ خانه سينما بعد از برپايي اولين جلسه «كميته ساماندهي اعتراضات صنوف سينمايي‌ به ناامني عرضه محصولات فرهنگي» كه امروز ـ نوزدهم خرداد ماه ـ در خانه‌ي سينما برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: اين تجمع كه در هفته‌ي آينده برگزار مي‌شود، اولين اقدام اين كميته است كه جزييات بيشتر آن بعد از جلسه چهارشنبه‌ اعلام مي‌شود.

وي افزود: خانه سينما از آنجا كه تصور مي‌كند، ناامني كه در زمينه توزيع محصولات فرهنگي به‌وجود آمده به‌طور حتم از پشتيباني باند‌هايي برخوردار است كه تنها سود مالي مساله‌ي آنها نيست و همچنان معتقد است مساله قاچاق فيلم ايراني و ناامني عرضه محصولات سينماي ايران ضررش فقط به توليدكنندگان نمي‌رسد و تمامي صنوف از اين مساله دچار ضرر و زيان مي‌شوند.

معلم با تاسف از اينكه حركت‌هاي مجاري رسمي هم به‌نتايج سودمندي در اين زمينه نرسيده است گفت: هيات مديره خانه سينما تصميم گرفت تا اين موضوع را مورد بررسي قرار دهد و كميته‌ي ساماندهي اعتراضات صنوف سينمايي به ناامني عرضه محصولات فرهنگي را تشكيل دهد بنابراين امروز با حضور عده‌اي از سينماگران، اولين جلسه‌ي آن تشكيل شد و بحث‌هايي در آن انجام شد.

معلم به موارد مطرح شده اشاره كرد و گفت: معتقديم سرچشمه برخي از اين جريانات صرفا حقوق مادي سينماي ايران را زير سوال نبرده است بلكه درپي نابودي صنعت سينماي ايران است.

وي تصريح كرد: در صورتي كه خواسته‌ها و اين ناامني‌هايي كه بوجود آمده برطرف نشود، سينماي ايران ناچار است از طرق مختلفي اقدام كند كه اولين اقدام همين تجمع اعتراض‌آميز است واميدواريم با حضور همه سينماي ايران و نمايندگان همه صنوف اين تجمع برگزار شود.

معلم تاكيد كرد: با توجه به اينكه اين خسارات موجب فشار بر جامعه سينماي ايران شده است اين اعتراض هم بايد از سوي تمامي هنرمندان باشد، بنابراين سعي خواهيم كرد نهادهاي ديگر را هم در جريان اين تجمع قرار دهيم.

به گزارش ايسنا، وي با اشاره به اعضا اين كميته گفت: از كارگردانان، تهيه‌كنندگان و بازيگران به اين كميته دعوت شده‌اند و وظيفه اصلي نيز ساماندهي و تبديل اين اقدامات به يك حركت برنامه‌ريزي شده است.

معلم اظهار داشت: ممكن است اقدامات بعدي اين كميته توقف توليد تا توقف اكران فيلم‌ها باشد.

در اولين جلسه اين كميته سينماگراني همچون محمدمهدي دادگو، رضا كيانيان، سيروس الوند، منوچهر محمدي، فرشته طائرپور، ابوالحسن داوودي، علي‌آشتياني پور، منوچهر شاهسواري، عليرضا رييسيان، رويا تيموريان، محمد بزرگ‌نيا، مجيد مدرسي،‌ امين تارخ، علي معلم، عليرضا داوودنژاد به همراه رضا ميركريمي مدير عامل خانه سينما حضور داشتند.

به گزارش ايسنا، در حاليكه خبرنگاران براي ساعت 11:30 دعوت شده بودند اما جلسه‌ي علني اين كميته كه قرار بود با حضور خبرنگاران برگزار شود، راس ساعت 10:30 آغاز شده بود، سپس بعد از پايان جلسه‌ي غير علني، علي معلم در جمع خبرنگاران جامانده از جلسه‌ي علني ضمن عذرخواهي از اين ناهماهنگي به تشريح جزييات جلسه پرداخت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha