• چهارشنبه / ۲ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8603-00904
  • خبرنگار : 71091

احمدرضا درويش با «شكوه‌ پيروزي» تاريخ خرمشهر را ثبت مي‌كند "بهره‌گيري از ذخاير ارزشمند براي سينماي ملي انحصاري نيست"

احمدرضا درويش با «شكوه‌ پيروزي» تاريخ خرمشهر را ثبت مي‌كند
"بهره‌گيري از ذخاير ارزشمند براي سينماي ملي انحصاري نيست"

سال 84 همزمان با سال‌روز آزادسازي خرمشهر اعلام شد: «شكوه پيروزي» به كارگرداني احمدرضا درويش به‌عنوان پروژه ملي سينماي ايران، کليد مي‌خورد.

اين روزها احمدرضا درويش مشغول پيش‌توليد فيلم «روز رستاخيز» درباره‌ي قيام امام حسين (ع) است، او درباره‌ي پروژه‌ي «شكوه ‌پيروزي» به خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت، «شكوه ‌پيروزي» و «روز رستاخيز» از ايده‌هاي بود كه از ده سال قبل در ذهنم بوده و قصد داشتم آنها را بسازم اما فعلا «روز رستاخيز» در اولويت اول قرار گرفته است.

درويش با تاكيد بر اهميت موضوع آزادسازي خرمشهر اظهار كرد: گروهي مجرب مشغول انجام كار تحقيقاتي و تشكيل بانك اطلاعاتي و گردآوري مجموعه‌ي كامل از منابع تحقيقاتي درباره‌ي پروژه‌ي «شكوه ‌پيروزي» هستند.

وي معتقد است: هر كارگرداني كه درباره‌ي خرمشهر فيلم مي‌سازد، حتما به اطلاعات كافي در اين زمينه نيازمند است، مواردي نظير مردم‌شناسي، فرهنگ، تاريخ، رويدادهاي سياسي، بررسي علت‌هاي بروز جنگ و تجاوز دشمن به‌خاك ايران ابعاد نظامي، عملياتي و تحولات بين‌المللي در آن دوره از تاريخ و علل پشتيباني ده‌ها كشور از تجاوز دشمن به ايران ازجمله ‌مواردي است كه ضروري است به آن توجه ويژه شود.

درويش گفت، آنچه درباره‌ي جغرافياي زماني و مكاني اين پروژه در نظر است، فيلم «شكوه‌ پيروزي» در منطقه‌ي خوزستان و خرمشهر متمركز است و داستان از شروع جنگ مقاومت سرسختانه‌ي نيروهاي ايراني در خرمشهر، سقوط خرمشهر، احيا و سامان‌دهي قواي ايراني و درنهايت فتح خرمشهر بستر زماني و مكاني فيلم‌نامه را تشكيل مي‌دهد.

وي افزود: ده‌هاهزار زن و مرد در خرمشهر، آن روزها را ديده‌اند و هركدام از آنها درباره‌ي آن‌روز خاطره دارند، بنابراين هر كسي ـ كه از فتح خرمشهر فيلم مي‌سازد ـ در مقابل اين گروه كه در حافظه‌شان ثبت شده‌، مسوول است.

از آنجا كه حافظه‌ي ملت ايران مشحون از خاطره‌ي اين رويداد عظيم در دوران دفاع‌مقدس است، بنابراين فيلمي با موضوع فتح خرمشهر مي‌بايست، منعكس‌كننده‌ي خاطره‌ي همه‌ي اقشار در آن رويداد باشد.

درويش گفت: رويدادهاي نظير فتح خرمشهر يا قيام امام حسين(ع) ذخايري ارزشمند براي سينماي ملي است كه توليد آثار هنري و فيلم در اين زمينه‌ها در انحصار هيچ كس نيست و هركس مي‌تواند از زواياي مختلف از اين موضوعات بهره‌ گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha