• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8602-12843
  • منبع : نمایندگی فارس

حسين مرعشي: طرح مناطق نمونه‌ گردشگري نخستين‌بار در دولت سابق تصويب شد از مجموع 300 مناطق نمونه مجوز تاسيس 10 منطقه نيز صادر نشده است!

حسين مرعشي:
طرح مناطق نمونه‌ گردشگري نخستين‌بار در دولت سابق تصويب شد
از مجموع 300 مناطق نمونه مجوز تاسيس 10 منطقه نيز صادر نشده است!
حسين مرعشي گفت: طرح مناطق نمونه‌ي گردشگري نخستين‌بار به پيشنهاد من به مجلس ارايه شد. قانون به دولت در اين‌باره اجازه داد که به متقاضيان بخش‌هاي غير دولتي در مناطق مستعد اجازه‌ي تاسيس مناطق نمونه‌ي گردشگري را بدهد و مناطق نمونه‌ي گردشگري هيچ تعريف ديگري غير از اين نداشت. رييس سابق سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور در حاشيه نشست ماهيانه‌ي اصلاح‌طلبان فارس در شيراز در گفت‌وگويي با خبرنگار ايسنا افزود: ما در سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با يک‌سال مطالعه و با استفاده از تجربه‌ منطقه ويژه آزاد کيش و منطقه‌ ويژه اقتصادي ارگ جديد در کرمان، اين تعريف را از مناطق ويژه اعلام کرديم. اين فعال سياسي افزود: مناطق ويژه اكنون براساس قوانين و مقررات موجود، بالاترين سطح تاسيسات گردشگري‌اند که در آن‌ها هتل‌ها، متل‌ها، مراکز توليد صنايع دستي، نمايشگاه‌ها و فروشگاه‌هاي مختلف ورزشي، فرهنگي و مجموعه پارک‌ها در آن مستقر شود. مرعشي يادآور شد: مناطق نمونه گردشگري در 4 سطح، سطح بندي شد. يک سطح بين المللي براي توريست‌هاي خارجي، يک سطح ملي براي توريست‌هاي داخلي، يک سطح استاني و يک سطح هم محلي. وي در ادامه مدعي شد: بيشتر مصوباتي که دولت نهم صادر مي‌کند اکثر قريب به اتفاق آن متقاضي سرمايه گذاري ندارد و تا الان از مجموعه 300 مصوبه‌اي که دولت نهم براي مناطق نمونه گردشگري داشته، حتي براي 10 منطقه آن هم جواز تأسيس صادر نشده، چون متقاضي وجود ندارد. مرعشي در پاسخ به سئوال خبرنگار ايسنا در خصوص اظهارات برخي مقامات سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مبني بر اينکه در دولت گذشته کار چندان شاخصي در حوزه گردشگري و ميراث فرهنگي صورت نگرفته و تعداد تخت‌هاي مراکز اقامتي در يک سال و نيم گذشته دو برابر تمام سال‌هاي بعد از انقلاب بوده گفت: حرفي جز سکوت در مقابل اين اظهارات ندارم و از شما تقاضا مي کنم حتماً اين را بنويسيد! انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha