• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8602-11500
  • خبرنگار : 71244

/همراه با هفته خوابگاه‌ها/ دوست محمدي: حمايت از بخش خصوصي براي ساختن خوابگاه بايد دوباره به جريان افتد دانشجويان معني دانشجو بودن را نمي‌دانند

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات ملجس شوراي اسلامي با بيان اين كه تا كنون در اين كميسيون تقويت خوابگاه‌هاي خصوصي مورد بررسي قرار نگرفته، گفت: همان گونه كه دانشگاه‌هاي غيردولتي بخش سنگيني از امور آموزشي را به عهده دارند، خوابگاه‌ها را نيز مي‌توان به اين بخش سپرد.

هادي دوست‌محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: قانون مصوب شده در اين مورد بايد دوباره به جريان افتد؛ هم‌چنين همان گونه كه دولت خيرين مدرسه‌ساز آموزش و پرورش را از طريق مختلفي تشويق مي‌كند، وزارت علوم نيز مي‌تواند اين افراد را با اطلاع‌رساني درباره نيازهاي آموزشي عالي جذب كند.

نماينده مردم سمنان در مجلس ادامه داد: مبحث فرسودگي و كمبود خوابگاه‌ها دومين اولويت مطرح شده توسط روساي دانشگاه‌ها است.

به گفته وي مشكلات خوابگاه‌ها يكي از مشكلات پيش‌روي آموزشي عالي است چون به نسبت افزايش پذيرش دانشجوي تعداد خوابگاه‌ها افزايش نيافته است.

دوست‌محمدي با اشاره به نواقص خوابگاه‌ها از دولت و مجلس اعتبارات مناسب را خواستار شد و خاطرنشان كرد: عوامل فوق باعث تقليل كيفيت خوابگاه‌ها نيز مي‌شود چرا كه كمبود خوابگاه‌ و فضا باعث مي‌شود از اتاق 4 نفره براي 8 دانشجو استفاده شود در حالي كه امكانات و تجهيزات ناكافي است.

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با انتقاد از بحران‌ها و كج‌ رفتاري‌ها توسط برخي از دانشجويان در خوابگاه‌ها عنوان كرد: در سال 83 اين نگراني‌ها در كميسيون مطرح و به مسوولان تاكيد شد دانشجويان در محيط‌هاي دانشجويي نبايد كاملا آزاد باشند تا هر كاري خواستند انجام دهند. چرا كه خوابگاه‌ها محل آرامش، رفاه و درس خواندن است پس رفتارها و هنجارها بايد قابل كنترل باشند.

دوست‌محمدي درباره رواج مصرف دخانيات و مواد مخدر در خوابگاه‌ها به خبرنگار ايسنا گفت: متاسفانه در كشورما نيز فرهنگ و هويت دانشجويي گم شده است.

او با اشاره به دوران دانشجويي خود يادآور شد: اگر در جمعي گفته مي‌شد فلاني دانشجو است، براي ما احترام خاصي قائل مي‌شدند و اين امر باعث مي‌شد كه احساس كنيم دانشجو يعني قشر فرهيخته و نخبه و اين باور آنقدر در ما نفوذ كرده بود كه خودبه‌خود ما را كنترل مي‌كرد. اما اكنون دانشجويان معني دانشجو بودن را نمي‌دانند.

نماينده مردم سمنان در مجلس تهيه امكانات رفاهي، فرهنگي و تفريحي براي دانشجويان را روي ديگر سكه خواند و تصريح كرد: فراهم كردن اين امكانات آسان نيست چرا كه تعداد دانشگاه‌ها و دانشجويان گسترده و اعتبارات محدود است.

وي در پايان علاوه بر افزايش امكانات دانشجويان در محيط‌هاي خوابگاهي به نظارت برعملكرد آن‌ها تاكيد كرد و گفت: درباره كمبودهاي و كسري‌هاي خوابگاه‌ها آماري در دست نداريم اما تهيه آمار براي وزرات علوم كاري بسيار آسان است. چرا كه هر واحد دانشگاهي از خوابگاه‌ها، كمبودها و ميزان ظرفيت آن‌ها مطلع است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha