• جمعه / ۱۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8602-07988
  • خبرنگار : 71021

چهاردهمين نمايشگاه ATM امارات به كار خود پايان داد چهارمين تجربه‌ حضور متمركز و جهاني ايران با محوريت بازارسازي و بازارداري

چهاردهمين نمايشگاه ATM امارات به كار خود پايان داد
چهارمين تجربه‌ حضور متمركز و جهاني ايران با محوريت بازارسازي و بازارداري
چهاردهمين نمايشگاه گردشگري عرب ATM امروز جمعه 14 ارديبهشت ماه ( چهارم مي‌2007 )) به كار خود پايان مي‌د‌هد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين نمايشگاه در پايتخت گردشگري امارات عربي متحده از 11 ارديبهشت ماه (اول مي‌2007) با حمايت دو شركت معتبر گردشگري گشايش يافت كه افتتاح رسمي آن نيز با حضور امير دوبي همراه بود. اين نمايشگاه در سال گذشته 2006، بيش از يكصد هزار از 90 كشور جهان بازديد كننده يك هزار و 663 غرفه دار از 60 كشور جهان داشت كه 578 پاويون در اختيار غرفه داران قرار گرفته بود و 740 روزنامه نگار اين نمايشگاه را پوشش دادند. 56 درصد از شركت كنندگان نمايشگاه ATM، 2006 خاورميانه و آفريقاي جنوبي، 21 درصد اروپا، 13 درصد آسيا، هفت درصد آفريقا و سه درصد آمريكا به خود اختصاص داده بود. اين نمايشگاه امسال 11 سالن دارد كه ايران در غرفه‌اي به مساحت 135 متر مربع در سالن پنج نمايشگاه ATM 2007 ميلادي به همراه شركت از بخش خصوصي چهارمين حضور متمركز خود را تجربه مي‌كند. مدير روابط عمومي‌معاونت نمايشگاه و تبليغات شركت توسعه گردشگري ايران با بيان اين مطلب به خبرنگار گرشگري ايسنا مي‌گويد: براي غرفه‌ي ايران در اين نمايشگاه سازه‌اي مانند جزيره‌ي كه چهار طرف آن باز است، طراحي شده جاذبه‌هاي گردشگري ايران در تصويري به اندازه‌ي 67 متر مربع نمايش داده شده است. رضا ايرانمنش درباره‌ي حضور 12 شركت خصوصي در اين نمايشگاه با توجه به شركت نكردن بعضي از آژانس‌هاي توريستي در نمايشگاه‌هاي قبلي برخلاف اعلام صورت گرفته اظهار مي‌كند: ستاد نمايشگاه‌هاي بر سه محور بازارسازي، بازارداري و حمايت از بازارهاي هدف فعاليت مي‌كند و گاهي در كشورهايي كه به دنبال بازارسازي است. بخش خصوصي نيز با وجود يارانه دراين كشور حضور نمي‌يابد، اما در نمايشگاه كشورهاي مهمي‌همچون آلمان، فرانسه، ژاپن و امارات حضور قوي دارند. وي مي‌افزايد: براي حضور در نمايشگاه ATM به دليل نبود گنجايش لازم درخواست 10 شركت رد شد. ايرانمنش ادامه مي‌دهد: در اين نمايشگاه با توجه به تجربه‌ي سال‌هاي گذشته، محصولات تبليغي و معرفي بسته‌هاي سفر و كشورمان به زبان‌هاي عربي و انگليسي ارايه مي‌شود. وي درباره‌ي طراحي محصول توريستي جديد در اين بازار با توجه به انگيزه‌ي گردشگران عرب مي‌گويد: ستاد نمايشگاه‌ها اجازه ندارد در فروش بسته‌هاي سفر دخالت كند ولي اين توصيه به آژانس‌هاي توريستي براي طراحي بسته‌هاي سفر و همچنين ارزان شده است و آژانس‌هاي توريستي حاضر در نمايشگاه ATM به دليل تجربه و سابقه فعاليت در اين بازار، آشنايي لازم در مورد كشورهاي عربي را دارند. ايرانمنش با بيان اينكه امسال براي بخش خصوصي، مهم پيش‌بيني شده است، اظهار مي‌كند: گردشگران عرب كه كشورهاي اروپايي پايگاه عمده‌ي سفرهاي توريستي آن‌ها بوده به دليل سخت گيري‌هاي اخير در صدور ويزا، براي سفر به ديگر نقاط تمايل دارند كه ايران به دليل شرايط جوي و طبيعي مناسب، مقصد نزديكي براي اين گردشگران است و اين فرصت مناسبي براي ايران محسوب مي‌شود. به گزارش ايسنا، چهاردهمين نمايشگاه گردشگري عرب تراول ماركت ATM از 11 تا 14 ارديبهشت ماه در دوبي برپا شده است كه شركت‌هاي خطوط هواپيمايي، چشمه‌هاي معدني، گردشگري سلامت، كرايه اتومبيل، اپراتورهاي گردشگري، هتل داران، شركت‌هاي خدمت اينترنتي و تكنولوژي، انجمن‌ها و موسسه‌هاي گردشگري در آن حضور مي‌يابند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha