• جمعه / ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۲:۴۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8601-08158
  • خبرنگار : 71021

مديرعامل كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران: گردشگري ماموريت اول كانون جهانگردي است به عنوان جزيره مستقل در كشور عمل نمي‌كنيم

نخستين گردهمايي نمايندگي‌هاي كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران در سال 86 روز گذشته در هتل بزرگ تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مدير عامل كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران ضمن تشريح سياست‌ها و عملكرد كانون در سال جاري گفت:‌ اولين ماموريت كانون در سال 86 گردشگري است كه ديگر بخش‌هاي كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني همچون صدور اسناد اجاره و امداد خودرو به گردشگري كمك كرده و شرايط آن را تسهيل مي‌كند.

حجت‌اله اسدي با اشاره به برنامه‌ي تدوين شده‌ي كانون براي سال جديد، اظهار كرد:‌ قرار نيست كانون به عنوان جزيره‌اي مستقل در كشورمان باشد.

وي خاطرنشان كرد:‌ در تدوين برنامه‌ها و سند چشم انداز تهيه شده، مهم ترين قائده، كوچك سازي دستگاه‌هاي اداري است كه اولين هدف در اجراي سياست‌هاي كانون جهانگردي و اتومبيل راني ايران نيز به شمار مي‌آيد و تاكنون اقداماتي طي شش ماه گذشته در اين جهت صورت گرفته است.

مدير عامل كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني ايران افزود: كانون 11 شركت تابعه داشته كه در زمان خاص و با توجه به شرايط مقتضي، تشكيل شده بودند كه ديگر به استمرار آنها نياز نمود، ولي همچنان فعاليت مي‌كردند. بنابر اين بر اساس سياست چشم انداز در شش ماه گذشته فعاليت چهار شركت زير نظر كانون منحل شد و شركت‌هاي باقي مانده نيز در حال ادغام هستند كه از اين پس با يك سازمان تعيين و تعريف شده مواجه مي‌شويم.

به گفته‌ي او طبق سياست‌هاي دولت قرار نيست دامنه‌ي فعاليت شركت‌هاي دولتي گسترش يابد، بلكه بخش خصوصي بايد توسعه يابد و سياست‌هاي كانون نيز در اين جهت است.

وي ادامه داد: در برنامه‌ي استراتژيك كانون جهانگردي و اتومبيل راني ايران به دو نكته بايد توجه شده است اين كه چشم انداز كانون چيست؟ و بايد تمام نمايندگي‌ها اين موضوع را درك كند و در اين مورد مشاركت داشته باشند و تقاضا مي‌شود نسبت به اين چشم انداز فعال باشند و پس از آن ماموريت،‌ كانون است كه همين روش چشم انداز در مورد آن نيز پيگيري مي‌شود.

اسدي افزود: بر اساس چشم انداز موجود چهار كارگروه تشكيل شده كه تدوين كننده سياست‌ها هستند.

وي تصريح كرد:‌ تلقي اوليه كساني كه در ابتدا با كانون جهانگردي و اتومبيلراني ارتباط دارند،‌ صدور اسناد خودرو است كه سعي مي‌شود اين نگرش عوض شود، چون يكي از كارهاي سطح آخر كانون صدور اسناد بوده و اولين ماموريت كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران، گردشگري است و ديگر بخش‌ها در خدمت اين صنعت قرار دارد.

مدير عامل كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران اظهار كرد: تمام نمايندگي‌هاي كانون يكپارچه مي‌شود و ماموريت‌هاي مورد نظر از اين طريق پيگيري مي‌شود.

وي استاندارد سازي را از ديگر ماموريت‌هاي اصلي كانون جهانگردي و اتومبيلراني برشمرد و گفت: هدف در استاندارد سازي اين است كه نمايندگي‌هاي كانون حداقل بايد كف اين استانداردها را رعايت كنند كه در غير اين صورت مجبور مي‌شويم نمايندگي مربوط را از سيستم حذف كنيم.

اسدي خاطرنشان كرد: سازمان دهي استاندارد‌ها و كنترل، برنامه‌ي اصلي اين كانون است كه در جهت خصوصي سازي و ماموريت‌هاي دولت نيز اجرا مي‌شود.

وي تصريح كرد:‌ كمك مي‌شود تا بخش خصوصي توان توانايي را براي توسعه‌ي خود به كار ببرد و كانون نيز دنبال منافع اين بخش نيست، ولي رعايت استانداردها پيگيري مي‌كند.

وي توضيح داد: توسعه‌ي بخش خصوصي به معني گسترش تعداد نمايندگي‌ها نيست، بلكه ارتباطات براي كنترل بيشتر محدود مي‌شود.

مدير عامل كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران با بيان اينكه ماموريت‌هاي كانون به صورت نواحي اعلام مي‌شود، افزود: كانون در بروجرد و كردستان راه‌اندازي دهكده‌هاي سلامت و پيست اتومبيل راني و همچنين امدادهلي كوپتري را پيگيري مي‌كند كه اگر نمايندگي‌ها در استان خود اين توانايي را داشته باشند كه در اجراي اين پروژه‌ها پيش قدم شوند كانون حتما به آن‌ها كمك مي‌كند.

به گفته‌ي او اجراي پروژه‌هاي خاص از سوي نمايندگي‌ها به عنوان امتيازي براي آن‌ها تلقي مي‌شود كه در ارتقاي سطح نمايندگي در منطقه موثر است.

اسدي تاكيد كرد: خدمات كانون جهانگردي و اتومبيلراني و نمايندگي‌هاي آن بايد در سطح مرفه باشد كه ابتدا خود نمايندگي‌ها تقاضاي عضويت و دريافت كارت ان را داشته باشند و به گونه‌اي در اين بخش عمل شود كه در سال آينده صدور كارت عضويت افزايش يابد.

وي افزود:‌ در حال حاضر بعضي از كانون‌هاي دنيا به دليل خدمات بسيار عالي 20 ميليون نفر عضو دارند، بنابر اين استاندارد سازي و مميزي مورد نظر در ايران نيز بايد به اين امكانات منتج شود.

اسدي تصريح كرد: نمايندگي‌هاي كانون در شهرستان‌ها بايد مورد اعتماد مردم و متفاوت از ديگر آژانس‌ها باشند و اين در شرايطي محقق مي‌شود كه برنامه‌هاي مورد نظر اجرا شود.

در ادامه‌ي اين نشست تعدادي از اعضاي نمايندگي‌هاي كانون در خصوص اجاره خودرو به گردشگران و نحوه‌ي آن در ايران، ايجاد چند نمايندگي در استان‌ها بدون اطلاع نمايندگي‌هاي قبلي، پيگيري نشدن مصوبه‌هاي گردهمايي‌هاي گذشته، گسترش شبكه‌ي اقامتي از سوي كانون سوال‌هايي پرسيدند كه مدير عامل كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران در پاسخ گفت:‌ موضوعات مطرح شده در كار گروه‌ها پيگيري مي‌شود.

وي افزود: قرار نيست كانون به مصرف كنندگان خدمات بدهد بلكه بايد سازماندهي از سوي اين بخش صورت بگيرد.

به گفته‌ي او اقامت‌هايي در كشور وجود دارد كه نمايندگي‌ها بايد اعتبار لازم را داشته باشند كه قرار داد عقد و از امكانات موجود استفاده كنند. البته اگر براي تاسيس اقدام شود استقبال مي‌شود.

اسدي در پايان اظهار كرد: ارزيابي‌هاي صورت گرفته نشان مي‌دهد كه بعضي از نمايندگي‌ها ضعيف بوده اند بنابر اين در حال حاضر تقاضاي نمايندگي جديد قبول نمي‌شود مگر شرايط و توانايي لازم را داشته باشند.

به گزارش ايسنا، در ادامه‌ي اين نشست كار گروه‌هاي گردشگري، صدور اسناد، امداد و اجاره‌ي خودرو تشكيل شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha