• چهارشنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۸۶ / ۰۹:۲۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8601-06918
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

در جلسه کار گروه گردشگري شهرستان بردسکن اعلام شد: رشد 40 درصدي مسافران نوروزي اين شهرستان نسبت به سال گذشته

معاون فرماندار بردسکن اعلام کرد: مسافران نوروزي شهرستان بردسکن نسبت به سال گذشته از رشد 40 درصدي برخوردار مي باشند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) مهدي هنرور در اولين جلسه کار گروه ميراث فرهنگي و گردشگري اين شهرستان اعلام کرد: با توجه به اين که شهرستان بردسکن در يک چهار راه ارتباطي واقع شده است، امسال شاهد بيش از 40 هزار مسافر نوروزي در اين شهرستان بوديم که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزايش را نشان مي دهد.

وي گفت: با توجه به اين که در آغاز سال جديد هستيم کار گروه هاي 16 گانه فرمانداري نيز شروع به کار کرده اند و بر مبناي کارکرد هر کدام از کار گروه ها و تشکيل انها به صورت ماهيانه اميدواريم با پيشنهادات ونقطه نظرات اعضا بتوانيم مشکلات فراروي شهرستان و در جهت معرفي آن گام هايي برداريم.

وي از اعضاي جلسه کار گروه ميراث فرهنگي و گردشگري خواست جاذبه هاي گردشگري و اماکن تاريخي شهرستان بردسکن را به نحوي به مسافران و زائراني که از اين مسير عبور خواهد کرد، معرفي کنند.

در اين جلسه حسين عليزاده، مدير ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري شهرستان بردسکن گفت: در ايام تعطيلات نوروزي امسال بيش از 26 هزار نفر از اماکن تاريخي و مذهبي اين شهرستان بازديد کردند.

وي همچنين گفت: در اين ايام بيش از 4 هزار بروشور در خصوص معرفي شهرستان بين مسافران نوروزي توزيع شد.

وي به تعداد بناهاي تاريخي اين شهرستان اشاره کرد وگفت: بناهاي تاريخي شهرستان بردسکن 4 برابر بناهاي تاريخي شهرستان خليل آباد و يک و نيم برابر بناهاي تاريخي شهرستان کاشمر مي باشد.

مدير ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري شهرستان بردسکن به هفته بناهاي تاريخي که از 25 فروردين ماه به مدت يک هفته مي باشد، اشاره کرد و گفت: در طول اين هفته برنامه هايي از قبيل برپايي نمايشگاه و بازديد دانش آموزان از بناهاي تاريخي از جمله برنامه هايي مي باشد که در شهرستان بردسکن برگزار خواهد شد .

عليزاده از افتتاح موزه مردم شناسي شهرستان بردسکن در سال جاري خبر داد و اظهار اميدواري کرد: هر چه سريع تر مشکل سند منزل مرحوم آقاي علمي مرتفع گردد تا موزه مردم شناسي بردسکن راه اندازي شود.

وي همچنين از احداث يگان حفاظت ميراث فرهنگي شهرستان بردسکن تا پايان سال خبر داد و گفت: شهرستان بردسکن از نظر تعداد بناهاي تاريخي در سطح استان خراسان رضوي رتبه نهم را دارا مي باشد.

وي از جمله مشکلات اداره ميراث فرهنگي و گردشگري شهرستان بردسکن را کمبود بودجه براي حفظ و احياء بناهاي تاريخي اين شهرستان ذکر کرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha