• دوشنبه / ۲۰ فروردین ۱۳۸۶ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8601-05672
  • خبرنگار : 71291

در حاشيه جلسه ملاقات نمايندگان مجلس با احمدي‌نژاد؛ رييس‌جمهور دستور پيگيري جدي مسأله حراج اشياي جيرفت در انگلستان را صادر كرد

در حاشيه جلسه ملاقات نمايندگان مجلس با احمدي‌نژاد؛
رييس‌جمهور دستور پيگيري جدي مسأله حراج اشياي جيرفت در انگلستان را صادر كرد

نماينده جيرفت و عنبرآباد اظهار داشت: رييس جمهور به وزير امور خارجه دستور داد تا به طور جدي در راستاي بحث حراج اشياي باستاني جيرفت در لندن پيگيري لازم و ويژه انجام دهد.

حجت‌الاسلام علي زادسر در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: شب گذشته بعد از انجام ملاقات نمايندگان با احمدي‌نژاد، مسأله حكم دادگاه لندن براي حراج اشياء جيرفت كه در انگلستان به صورت قاچاق وجود دارد را در قالب نامه‌اي در ميان گذاشتم كه ايشان نيز پيگيري اين مسأله را از وزير امور خارجه خواستار شد و عنوان كرد كه نتيجه پيگيري‌ها به اطلاع ايشان برسد.

نماينده جيرفت و عنبرآباد گفت: در نامه خود به رييس جمهور آورده‌ام كه نظر به چگونگي حراج كمي ده‌ها شيء بي‌بديل و كم‌نظير مواريث فرهنگي تمدن جيرفت و به يغما رفتن كيفي هويت، تاريخ و فرهنگ ايرانيان مسلمان و فرهيخته و مخدوش شدن حيثيت جمهوري اسلامي، در يكي از بي‌دادگاه‌هاي استعمار پير انگليس شرح مبسوط آن را حضوري و تلفني خدمت وزيران امور خارجه و دادگستري و رييس ميراث فرهنگي كشور تقديم داشته‌ام جدا تقاضا دارد كه مرحمت فرموده و دستور فرماييد تا وزيران عزيز و خدوم مذكور به كمك رييس ميراث فرهنگي بشتابند و از حراج مواريث فرهنگي جيرفت تاريخي و كهن، ممانعت به عمل بياورند.

عضو كميسيون حقوقي و قضايي ادامه داد: در اين نامه تأكيد كرده‌ام با توجه به اين كه هفته آينده احتمالا اين حراج صورت مي‌گيرد و در شرايط فعلي فقط و فقط وزير امور خارجه از طريق راه‌كارهاي سياسي مي‌تواند جلوي آن را بگيرد، دستورات مقتضي در اين رابطه داده شود.

وي هم‌چنين به نامه‌هاي جداگانه خود به وزراي دادگستري، امور خارجه و رؤساي كميسيون‌هاي امنيت ملي و حقوقي و قضايي در اين رابطه اشاره كرد.

زادسر به ملاقات امروز صبح خود با وزير امور خارجه و سفير ايران در انگلستان اشاره كرد و گفت: متكي اقدام در اين رابطه را از وظايف خاص سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و بخش حقوقي اين سازمان دانست و سفير ايران نيز عنوان كرد كه اقداماتي در اين راستا صورت گرفته است.

زادسر گفت: با اين وجود وزير امور خارجه در اين ديدار با توجه به دستور رييس جمهور پيگيري اين مسأله را مطرح كرد و سفير ايران در انگلستان نيز تصريح كرد به محض سفر به لندن كارهاي مقتضي در اين زمينه صورت خواهد گرفت تا مالكيت ايران بر اين اشياء و قاچاق غيرقانوني آنها را ثابت كنند.

زادسر در پايان ضمن تشكر از رييس جمهور، وزير امور خارجه و سفير ايران در انگلستان اظهار اميدواري كرد بعد از اين قضايا وزارت امور خارجه اين توانمندي را داشته باشد كه از حراج اين اشياء جلوگيري كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha