• جمعه / ۲۴ فروردین ۱۳۸۶ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8601-05626.53217

ايام پيك و رونق هتلداري! دبير جامعه هتل‌داران استان كرمان: ميزان اشغال نوروزي تخت‌هاي 22 هتل سطح اين استان 56/1 درصد بود

دبير جامعه‌ هتل‌داران استان كرمان اظهار كرد: كل گردشگران اين استان در طول 15 روز تعطيلات نوروز كه در هتل‌هاي استان اقامت داشتند، 4 هزار و 693 نفر بود كه نسبت به سال گشته 15/91 درصد رشد نشان داد. سيد علي معين‌زاده در گفت‌ گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: متوسط مدت اقامت گردشگران در اين استان 1/63 شب و ميزان اشغال تخت‌هاي 22 هتل سطح اين استان 56/1 درصد بود. وي بيان داشت: آماري كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در خصوص تعداد گردشگران اعلام مي‌كند يك آمار عبوري است و با اقامت گردشگران ارتباطي ندارد. معين‌زاده افزود: كرمان تقريبا بر سر يك چهار راه قرار دارد. افرادي كه به استان‌هاي جنوبي مانند هرمزگان سفر مي‌كنند از اين استان عبور مي‌كنند، كساني كه به شرق و سيستان و بلوچستان سفر مي‌كنند نيز از اين منطقه مي‌گذرند و حتي اگر گردشگري از استان‌هاي مركزي كشور به سمت شيراز برود نيز از استان كرمان گذر خواهد كرد. دبير جامعه‌ي هتل داران استان كرمان درباره‌ي پايين بودن درصد اشغال هتل‌هاي اين استان در ايام پيك نوروز گفت: واحدهاي اقامتي موقت، مدارس، پانسيون‌ها،‌ ابتكارهاي شهرداري و هلال احمر باعث شد تا ميزان اشغال هتل‌ها كاهش يابد. معين زاده در ادامه گفت: مردم حق انتخاب دارند و در ايام پيك بايد تمام مكان‌ها و اقامت‌گاه‌ها براي آنها مهيا باشد تا بتوانند به راحتي تصميم گيري كنند. وي در ادامه گفت:‌ درصد اشغال تخت‌هاي يك هتل به عادت مرم و يا قيمت‌گذاري بر آن تاثير ندارد، براي مثال‌ يك هتل پنج ستاره‌ در استان كرمان در حدود 30 درصد رشد يافته كه در نوع خود بسيار فوق‌العاده است. اما مساله‌ نگران كننده متوسط اقامت در اين استان است كه بسيار پايين آمده است. دبير جامعه‌ هتل‌داران استان كرمان بيان داشت: براي جذب گردشگران به هتل‌ها قيمت را يكي از عوامل نمي‌دانم و هتل‌ها مي‌توانند با تجهيز و آماده سازي پذيرايي مناسبي را ارايه دهند. وي بيان داشت: براي جذب گردشگر يك مجموعه بايد اقدام كند كه مسوول اصلي آن س ازمان ميراث فرهنگي و گردشگري است كه به افراد عوامل و دستگاه‌هاي مختلف بستگي دارد. معين زاده در پايان گفت: در كنار مساله‌ي جذب گردشگر نگهداري مسافر نيز مساله‌اي بسيار مهم است و بايد با تدابيري مدت اقامت گردشگر را افزايش داد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha