• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۸۵ / ۱۴:۳۴
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 8512-10999

درپي توقف عمليات احداثNGLخارك معاون سازمان محيطزيست درگفت‌وگوباايسنا: شركت نفت درمحل احداث پروژه تخلف كرده است قراربود پروژه درجنوب جزيره احداث شود نه شمال!

درپي توقف عمليات احداثNGLخارك
معاون سازمان محيطزيست درگفت‌وگوباايسنا:
شركت نفت درمحل احداث پروژه تخلف كرده است
قراربود پروژه درجنوب جزيره احداث شود نه شمال!

در حالي كه پس از گذشت حدود 5 ماه از زمان امضاي قرارداد 5/1 ميليارد دلاري طرح جمع‌آوري گاز‌هاي همراه نفت در حوزه خارك (طرح NGL خارك)، اين طرح به دستور مقامات محلي، بخشداري و محيط زيست منطقه خارك متوقف شده است، معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست، علت جلوگيري سازمان محيط زيست از احداث اين پروژه را تخلف انجام شده در خصوص محل احداث اين پروژه عنوان كرد.

دكتر اصيليان، معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در گفت‌وگو با خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با تاكيد بر اينكه پروژه NGL يك پروژه زيست محيطي و جزو پروژه‌هاي مكانيسم توسعه پاك است گفت: علت جلوگيري سازمان محيط زيست از احداث NGL خارك تخلف انجام شده در خصوص محل احداث اين پروژه بوده است.

وي با اشاره به اين كه اين پروژه فلرها را جمع‌آوري مي‌كند، افزود: بر اساس هماهنگي انجام شده با مسؤولان شركت نفت و محيط زيست استان جزيره خارك به سه منطقه تقسيم شده و بخش جنوبي آن به صنعت اختصاص يافته است.

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينكه پروژه NGL قرار بود در قسمت جنوبي جزيره احداث شود و منطقه شمال و شمال غرب به فضاي سبز محيط زيست اختصاص يافته است به ايسنا گفت: اين در حالي است كه مسؤولان شركت نفت مي‌خواهند NGL را در شمال و شمال غرب احداث كنند كه محيط زيست با اين مسئله مخالفت كرده است.

وي با تاكيد بر اين كه سازمان حفاظت محيط زيست از طرفداران احداث NGL است خاطرنشان كرد: ارزيابي انجام شده بر روي اين پروژه در منطقه جنوبي جزيره خارك بوده است.

معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست در عين حال گفت: بر اساس مذاكرات انجام شده مشكل اين پروژه بزودي رفع و در قسمت جنوبي جزيره احداث خواهد شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha