• جمعه / ۴ اسفند ۱۳۸۵ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8512-02047
  • خبرنگار : 71295

قاضي كربلايي آقاملكي: جزايري درهنگام مرخصي متواري نشده است ماموران بدون اجازه دادگاه،وي رابه منزلش بردند بسياري ازمتواري شدن جزايري بهره‌برداري سياسي مي‌كنند

قاضي كربلايي آقاملكي:
جزايري درهنگام مرخصي متواري نشده است
ماموران بدون اجازه دادگاه،وي رابه منزلش بردند
بسياري ازمتواري شدن جزايري بهره‌برداري سياسي مي‌كنند

قاضي پرونده شهرام جزايري تاكيد كرد كه وي در هنگام مرخصي متواري نشده است.

قاضي وحيد كربلايي آقاملكي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد متواري شدن شهرام جزايري، گفت: طبق ماده‌ي 226 آيين‌نامه سازمان زندان‌ها قاضي مي‌تواند به متهم مرخصي بدهد، يكي از قضات نيز در گذشته به شهرام جزايري براي بازديد از خانواده‌اش مرخصي ساعتي داده بود .

وي با بيان اينكه به جزايري دستور مرخصي روزانه دادم اما گفتم اجرا نشود، گفت: اعطاي مرخصي در گذشته به جزايري ربطي به من ندارد.

كربلايي آقاملكي با انتقاد از برخي برنامه‌هاي اكران شده با موضوع متواري شدن جزايري در صدا و سيما، افزود: در اين پرونده 5 صفحه دستورات لازم صادر و هزاران صفحه تحقيقات انجام شده كه در قوه‌ي قضاييه بي‌سابقه است.

قاضي پرونده شهرام جزايري با اشاره به اينكه پرونده‌هاي عظيم فرودگاه پيام، قاچاق 80 ميليارد توماني و شهرك ژاندارمري را رسيدگي كردم، گفت: طبق آيين‌نامه سازمان زندان‌ها مي‌توانستيم به جزايري مرخصي بدهيم اما مرخصي نداديم و در مرخصي ساعتي تحت‌الحفظ به منزل مراجعه و برگشته است در گذشته نيز چون سازمان زندان‌ها مامور نداشته علي‌رغم دستور قاضي به وي مرخصي داده نشد.

كربلايي آقاملكي با تاكيد بر اينكه جزايري در هنگام مرخصي متواري نشده بلكه در حين انتقال براي انجام كارشناسي اموال متواري ‌شده، افزود: 5 كارشناس اين پرونده گفته بودند كه بدون حضور متهم نمي‌توانيم كارشناسي كنيم كه در آخرين روز كارشناسي، ماموران زندان بدون اينكه متهم را به مكاني استقرار كارشناسان ببرند وي را بدون اجازه دادگاه و قاضي پرونده به منزلش انتقال داده‌اند.

وي گفت: كارشناس نسبت به موجودي اموال، سهام، تقويم، بررسي عملكرد هيات امناء، موجودي، مطالبات، بدهكاري‌ها به اشخاص حقيقي و حقوقي و ... براي اجراي حكم نه انشاي حكم ضروري است.

قاضي رسيدگي كننده به پرونده‌ي شهرام جزايري به ايسنا، گفت: بسياري از افراد از متواري شدن شهرام جزايري بهره‌برداري سياسي مي‌كنند.

وي با تاكيد بر اينكه من دلسوخته و زجركشيده اين نظام هستم، گفت: بارها به رييس زندان‌ها گفتم من دخالتي در كار حفاظتي نمي‌كنم و زماني كه در اعزام زنداني مشكلاتي ايجاد شد هيچ ايرادي نگرفتم چون نمي‌خواستم با آبرو و حيثيت خودم بازي كنم.

كربلايي آقاملكي با تاكيد بر اينكه به منظور حفظ رعايت حقوق شهروندي و از آنجايي كه متهم بيش از 5 سال در حبس بوده به وي دوبار مرخصي ساعتي تحت الحفظ دادم، افزود:‌ دستور مرخصي روزانه را صادر كردم اما به لحاظ نبود مامور اجرا نشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha