• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۳۸۵ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8511-00907
  • خبرنگار : 71219

معاون سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران: مسؤولان دادگستري بايد توضيح دهند، بناي تاريخي دادگستري بابلسر چرا تخريب شد؟

معاون حفظ و احياي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران درباره‌ي تخريب ساختمان تاريخي دادگستري بابلسر گفت: اگر قرار است، دادگستري كه از تمام قوانين و ضوابط سازمان‌هاي ديگر مطلع است، چنين تخريبي را انجام دهد، از مردم ديگر چه انتظاري مي‌توان داشت؟ مهدي ايزدي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: مساله‌ي مهم اين است كه مسؤولان دادگستري كه آشنايي كامل به قوانين سازمان‌هاي مختلف دارند، بايد توضيح دهند كه دليل تخريب اين ساختمان قديمي و ثبت‌شده چه بوده است؟ وي افزود: ساختمان دادگستري بابلسر، بنايي دو طبقه و به دوره‌ي پهلوي اول مربوط بوده است. با توجه به مكاتبه‌هاي انجام‌شده، مسؤولان دادگستري اطلاع داشتند كه اين بنا در فهرست آثار ملي ثبت شده است و با علم به اين موضوع، در عرصه‌ي اين بنا به ساخت و ساز اقدام كردند و حتا ساختماني را تا يك طبقه پيش بردند. او ادامه داد: ‌با آغاز ساخت و ساز، كارشناس حقوقي سازمان ميراث فرهنگي مازندران به‌طور كتبي با اعلام شماره‌ي ثبت بنا، موضوع را بار ديگر تكرار كرد؛ ولي متاسفانه مسؤولان دادگستري به ضوابط ميراث فرهنگي توجهي نكردند، و به ساخت و ساز خود ادامه دادند. ايزدي در ادامه به جلسه‌اي كه 27 دي‌ماه در شوراي اداري فرمانداري بابلسر برگزار شد، اشاره و اظهار كرد:‌ در آن جلسه، درباره‌ي بي‌توجهي دادگستري و ادامه‌ي ساخت و ساز در عرصه‌ي بناي تاريخي به فرماندار گله كرديم و او نيز تاكيد كرد كه از ادامه‌ي اين كار جلوگيري خواهد كرد؛ اما متاسفانه بنا با لودر به‌طور كامل تخريب شد و فقط قسمتي از ديوار آن باقي مانده است. وي با بيان اين‌كه پيشنهاد شده بود، ساختمان دادگستري به‌عنوان موزه‌ي شهر بابلسر در سال 1386 راه‌اندازي شود، گفت: ‌عامل اين تخريب، مسؤولان قضايي استان هستند كه با اطلاع‌ از قوانين و ضوابط، از اين اتفاق جلوگيري نكردند. به گفته‌ي ايزدي در اين‌باره سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران كوتاهي نكرده است و تمام مكاتبه‌هاي انجام‌شده موجود هستند و ‌حتا در روز تخريب بنا نيز كارشناس حقوقي اين سازمان به محل رفت، ولي جلوي كار را نتوانست بگيرد و اين بنا تخريب شد. معاون حفظ و احياي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري مازندران اضافه كرد: اگر قانون به ما اجازه دهد، ‌با توجه به اين‌كه نقشه‌هاي اين ساختمان موجودند، آن‌را دوباره مي‌توان بازسازي كرد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha