• شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۸۵ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8509-06978

/ با چهارمين دوسالانه‌ي نقاشي جهان اسلام/ نخستين دبير دوسالانه‌: شرايط ايده‌ال يك دوسالانه درصورتي‌ است كه با مشاركت هنرمندان و انجمن‌هاي هنري باشد

/ با چهارمين دوسالانه‌ي نقاشي جهان اسلام/ 
نخستين دبير دوسالانه‌:
شرايط ايده‌ال يك دوسالانه درصورتي‌ است كه با مشاركت هنرمندان و انجمن‌هاي هنري باشد
هنرمند نقاشي‌ كه دبيري نخستين دوسالانه‌ي نقاشي جهان اسلام را در كارنامه‌اش ثبت كرده، با اذعان بر اين كه چهارمين دوسالانه‌ي نقاشي جهان اسلام نسبت به دوسالانه‌هاي قبلي از كميت و كيفيت بالاتري برخوردار است، تاكيد كرد: نمايشگاه دوسالانه نقاشي جهان اسلام جايگاه نمايشگاه دوسالانه نقاشي معاصر تهران را نمي‌تواند پركند. ايرج اسكندري در گفت‌و‌گويي با خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، چنين استدلال كرد كه وقتي تعداد آثار افزايش مي‌يابد، كيفيت آن نيز بالا مي‌رود. دوسالانه‌ي جهان اسلام نيز در ميان هنرمندان كشورهاي اسلامي معرفي و شناخته شده است و با برگزاري سه دوره، هنرمندان اطمينان بيشتري به اين دوسالانه پيدا كرده‌اند. كمبود فضاي نمايشگاهي را براي ارايه ميزان آثاري كه در نمايشگاه عرضه شده‌اند، نكته‌ي مورد اشاره‌ي اين مدرس دانشگاه بود. وي با اشاره به ارايه آثار بر پانل هاي موقت، توضيح داد: با توجه به تعداد زياد آثاري كه به اين نمايشگاه راه يافته، تعدادي از آثار را روي پانل‌ها نصب كرده‌اند كه اين امر كيفيت نمايشگاه را پايين مي‌آورد. به گمان اسكندري چنان‌چه آثار كمتري از هر هنرمند را انتخاب شود، با توجه به اينكه بعضي از هنرمندان شش و برخي يك اثر در اين نمايشگاه دارند، تعديل در اين امر و انتخاب حداكثر 3 يا 4 اثر از هر هنرمند با توجه به فضاي كم نمايشگاه مي‌توانست كيفيت نمايشگاه را از لحاظ ارايه و چيدمان نمايشي بالا ببرد. وي تاكيد كرد ضروري است كه به‌طور حتم، در دوره‌هاي آتي آثار صرفا بر ديوارها به‌نمايش درآيند، چراكه نمايش اثر روي ديوار جلوه‌ي بهتري نسبت به نصب آن روي پانل دارد. اسكندري آثار نقاشان ايراني را در مقايسه با آنچه كه از ساير كشورها در نمايشگاه چهارمين دوسالانه نقاشي جهان اسلام عرضه شده، داراي سطح بالاتري دانست و در عين حال كيفيت هنر مراكش - مغرب - را در مقايسه با ساير كشورهاي خارجي قابل توجه‌تر ارزيابي و تاكيد كرد: نمايشگاه دوسالانه نقاشي جهان اسلام نمي‌تواند جايگاه نمايشگاه دوسالانه نقاشي معاصر تهران را پر كند و اين دو هر كدام در جايگاه خاص خود قرار دارند؛ مقايسه و جايگزيني نمايشگاه بين‌المللي نقاشان جهان اسلام با نمايشگاه نقاشي معاصر ايران چندان كار مناسبي نيست. اسكندري گفت: ضروري است به همين اندازه به نمايشگاه نقاشي معاصر ايران بها دهيم كه بتواند جايگاه خود را حفظ كند، اما متاسفانه مركز هنرهاي تجسمي وزارت ارشاد در راستاي دولتي كردن دوسالانه‌ها از جمله دوسالانه پوستر و نقاشي برخورد مناسبي نداشته است. به‌گمان او، شرايط ايده‌ال نمايشگاه دوسالانه در صورتي ايجاد مي‌شود كه با مشاركت هنرمندان و انجمن‌هاي هنري باشد تا شاهد شكوفايي آنها در اين زمينه باشيم و اگر دولت بخواهد اين دوسالانه‌ها را تحت اختيار خود بگيرد كيفيت آن پايين خواهد آمد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha