• یکشنبه / ۲ مهر ۱۳۸۵ / ۱۰:۴۵
  • دسته‌بندی: فرهنگ2
  • کد خبر: 8507-14367.46432
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

/مترو به قلب نصف جهان مي‌زند؟!/‌11 احداث خيابان در محدوده‌ي چهارباغ براي جابه‌جايي مسافران مترو پروژه‌ي بعدي است؟

/مترو به قلب نصف جهان مي‌زند؟!/‌11
احداث خيابان در محدوده‌ي چهارباغ براي جابه‌جايي مسافران مترو پروژه‌ي بعدي است؟
كارشناس ترافيك معاونت ترافيك و شهرسازي شهرداري اصفهان معتقد است كه فرقي نمي‌كند، مترو از چهارباغ يا شمس‌آبادي عبور كند؛ چراكه كه مترو، جنوب شهر اصفهان را به شمال آن متصل و مقداري از بار ترافيك را در اين مسير كم مي‌كند. كياني در گفت‌وگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، افزود: براساس تغييراتي كه در رفتار ترافيكي به‌وجود مي‌آيد، قطعا تمهيداتي نيز انديشيده مي‌شود. لذا با تغيير مسير يك خيابان، عوارضي نيز به ترافيك تحميل خواهد شد. وي اضافه كرد: امكان دارد، احداث مترو در هسته‌ي مركزي شهر اصفهان و به‌طور مشخص در محور چهارباغ، ترافيك را بهبود بخشد. او درباره‌ي اين‌كه وجود ايستگاه مترو در خيابان چهارباغ جمعيت زيادي را به اين خيابان مي‌كشاند، توضيح داد:‌ تا حدودي به‌دنبال پياده و سوار شدن افراد در مترو، ترافيك پياده به‌وجود مي‌آيد كه براي انتقال مردم بايد حمل و نقل عمومي مانند اتوبوس و تاكسي درنظر گرفته شود. اين كارشناس ترافيك در پاسخ به پرسشي مبني بر اين‌كه چگونه ممكن است، مسافران با اتوبوس در خيابان‌هاي تاريخي و باريك اطراف چهارباغ مانند شيخ بهايي و طالقاني جابه‌جا شوند، گفت: يكسري از مسيرها از نظر ترافيكي نجات‌دهنده‌ي مسيرهايي هستند كه تراكم جمعيتي دارند. اكنون مسؤولان در حال مطالعه درباره‌ي احداث خيابان‌هاي جديد در اين محورند. البته وجود مترو به لحاظ كاهش آلاينده‌ها براي شهر اصفهان مفيد خواهد بود. او اين مطلب را كه ساخت مترو در خيابان چهارباغ، احداث مجتمع‌هاي تجاري را به‌دنبال خواهد داشت كه اين امر جمعيت زيادتري را به بافت تاريخي وارد مي‌كند، تاييد و اظهار كرد: با احداث مترو جمعيت در محور چهارباغ زيادتر مي‌شود و بايد تمهيداتي براي كنترل جمعيت درنظر گرفت؛ حتا ايستگاه‌ها نيز بايد با كاربري‌هاي خاصي طراحي شوند. به گفته‌ي كياني بافت قديمي بايد تعريف شود كه آيا اين بافت را تنها به‌عنوان موزه درنظر مي‌گيريم، يا مي‌خواهيم زندگي در آن جاري باشد. كارشناس ترافيك معاونت ترافيك و شهرسازي شهرداري اصفهان افزود: اگر بخواهيم زندگي در بافت قديمي جريان داشته باشد، بايد امكانات را نيز به اين بافت ببريم و براي بردن امكانات، حريمي براي بافت تاريخي قايل باشيم و كاربري جديدي براي آن تعريف كنيم؛ اما اكنون حريم مشخصي براي چهارباغ تعريف نشده است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha