/مترو به قلب نصف جهان ميزند؟!/12 "عبور مترو از چهارباغ، ضايعهاي خطرناك و ريسكي بالا براي اين محور است"
يك كارشناس معماري با اشاره به تلاشهايي كه شوراي شهر اصفهان در اجراي پروژههاي عمراني شهر انجام داده است، گفت: اي كاش شوراي شهر، اين امتياز منفي را در كارنامهي خود قرار نميداد و با تفكر بيشتري با مسالهي مترو برخورد ميكرد.
رامين مدني در گفتوگو با خبرنگار بخش ميراث فرهنگي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: عبور مترو از خيابان چهارباغ يك ريسك بزرگ براي آثار تاريخي اين خيابان است؛ تا چه اندازه ريسك براي عبور مترو از زير اثري مانند مدرسهي چهارباغ كه در دنيا منحصربهفرد است، معقول بهنظر ميآيد؟ قيمت اين مدرسه چقدر برآورد ميشود؟
وي با بيان اينكه مسؤولان مترو اعلام ميكنند، كارشناسي كردهاند، ولي متاسفانه روند كارشان زياد شفاف نيست، ادامه داد: عبور مترو از اين محل يك ضايعهي خطرناك و ريسك بالايي براي محور چهارباغ، مدرسهي چهارباغ و كاروانسراي عباسي دارد كه با هزينهاي منطقيتر اين اتفاق ميتوانست نيفتد و بهجاي آن، خيابان شمسآبادي كه از نظر كارشناسان منطقيتر بود، انتخاب ميشد. اگرچه اكنون اين مساله به چنين وضعيتي دچار شده است كه تبعاتي را نيز براي شهر اصفهان درپي خواهد داشت.
اين استاد دانشگاه با اشاره به اينكه چندسال پيش در فرانسه و آلمان نيز مترو از زير آثار تاريخي عبور كرد، گفت: اين مساله، استناد خوبي نميتواند باشد كه براساس تصميم غلط آنها در گذشته، امروز ما هم چنين كاري را انجام دهيم.
مدني با بيان اينكه دربارهي مسالهي مترو و برج جهاننما از زحمتهاي مسؤولان شوراي شهر نيز نبايد گذشت، تاكيد كرد: آنها تا هنوز فرصت است، تصميم منطقيتري را براي عبور مترو ميتوانند بگيرند. بايد پذيرفت كه همهي ما، مردم اصفهان، شوراي شهر و حتا متخصصاني كه در سطح دنيا هستند، اعتلاي اصفهان را ميخواهند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات