• سه‌شنبه / ۲۸ شهریور ۱۳۸۵ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8506-16667
  • خبرنگار : 71188

/آخرين تحولات خط لوله صلح/ وزير امور خارجه پاكستان خبر داد: سران 3 ‌كشور تا پايان امسال قرارداد پروژه را نهايي خواهند كرد

/آخرين تحولات خط لوله صلح/
وزير امور خارجه پاكستان خبر داد:
سران 3 ‌كشور تا پايان امسال قرارداد پروژه را نهايي خواهند كرد

نخست‌وزيران هند و پاكستان و رييس‌جمهور ايران در اواخر امسال ميلادي در تهران ديدار مي‌كنند تا با حل اختلافات موجود در زمينه قيمت گاز ساختار نهايي پروژه خط لوله صلح را شكل دهند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، خورشيد كسوري ـ وزير امور خارجه پاكستان ـ با بيان مطلب فوق، در پاسخ به سوالي در خصوص خط لوله انتقال گاز ايران ـ پاكستان ـ هند گفت كه سه كشور كنسرسيومي از مشاوران بين‌المللي را براي حل اختلافات موجود در خصوص قيمت گاز صادراتي ايران تعيين كرده‌اند.

وي با بيان اين كه انتظار مي‌رود گزارش نهايي مشاور پروژه تا ماه نوامبر آماده شود، تاكيد كرد كه سران سياسي سه ‌كشور پس از پيشنهاد مشاور در خصوص قيمت گاز با يكديگر ديدار خواهند كرد.

وزير امور خارجه پاكستان با بيان اين‌كه محمود احمدي‌نژاد در جريان سفر خود به هاوانا پرويز مشرف ـ نخست‌وزير پاكستان ـ را به تهران دعوت كرده است تصريح كرد كه احتمال بسيارزيادي وجود دارد كه نخست‌وزير هند نيز براي گفت‌و‌گو در خصوص پروژه به مذاكرات دعوت شود.

به گزارش ايسنا، بنابر مشاهدات به نظر مي‌رسد كه پس از حدود يك دهه انتظار سرانجام خط لوله انتقال گاز ايران به هند از طريق پاكستان كه به دليل شرايط موجود در منطقه و اهميت آن به لحاظ كمك به رفع تنش‌هاي سياسي ميان هند و پاكستان به خط لوله صلح موسوم شده است، به مراحل اجرايي نزديك مي‌شود و مقامات كشورهاي طرف قرارداد طي مذاكراتي سعي در اجرايي كردن سريع اين پروژه دارند.

طول خط لوله صلح 2700 كيلومتر است كه با هزينه‌اي حدود هفت ميليارد دلار ساخته خواهد شد و گاز ميدان گازي پارس جنوبي در جنوب ايران را به كشورهاي پاكستان و هند متصل خواهد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha