• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۸۵ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8506-15801
  • خبرنگار : 71188

/آخرين تحولات خط لوله صلح/ نخست‌وزير هند: با آماده شدن گزارش مشاور كار خود را از سرمي‌گيريم وزير نفت هند: اميدواريم موانع موجود را برطرف كنيم

/آخرين تحولات خط لوله صلح/
نخست‌وزير هند: با آماده شدن گزارش مشاور كار خود را از سرمي‌گيريم
وزير نفت هند: اميدواريم موانع موجود را برطرف كنيم

نخست‌وزير هند با تاكيد بر عزم كشورش براي اجرايي شدن پروژه خط لوله صلح، گفت: به محض آماده شدن گزارش مشاور پروژه در زمينه قيمت گاز، هند به بازنگري در خصوص اين پروژه خواهد پرداخت و كار خود را در اين زمينه از سر مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مان موهان سينگ ـ نخست وزير هند ـ كه در بازگشت از سفرخود به كوبا در هواپيماي اختصاصي خود با خبرنگاران سخن مي‌گفت، افزود: در جريان ديدار با محمود احمدي‌نژاد ـ رييس‌جمهور ايران ـ دو طرف توافق كرده‌اند كه براي تقويت روابط 2 جانبه در تمامي زمينه‌هاي ممكن با يكديگر به همكاري بپردازند.

از سوي ديگر وزير نفت هند نيز در خصوص شكل‌گيري و اجرايي شدن پروژه 7 ميليارد دلاري خط لوله صلح ابراز خوش‌بيني كرد.

وي در اين خصوص عنوان كرد: مطلع شده‌ايم كه تصميم نهايي در اين زمينه از سوي رييس‌جمهور و مجلس ايران گرفته خواهد شد و ما هم‌چنين مطمئن هستيم كه ايران به توافق‌نامه خود براي تامين 5 ميليون تن گاز طبيعي مايع (ال.ان.جي) به هند از سال 2009 به مدت 25 سال متعهد خواهد بود.

مورلي دئورا هم‌چنين تاكيد كرد كه پاكستان نيز بسيار مشتاق است كه خط لوله صلح به تحقق بپيوندد.

وزير نفت هند تصريح كرد: موانع زيادي در اين زمينه وجود دارند، ولي ما اميدواريم كه مسايل را به نتيجه برسانيم؛ مابه گاز ايران براي تامين تقاضاي انرژي هند نياز داريم و به اجرايي شدن پروژه متعهد هستيم.

او هم‌چنين با تاكيد بر پيشنهادهاي پيشين اين كشور براي ايجاد "شبكه انرژي" در منطقه گفت: شبكه انرژي خطوط لوله‌يي از كشورهاي توليد كننده نفت و گاز هم‌چون، روسيه، ايران، آذربايجان، قزاقستان، تركمنستان و غيره را به مصرف‌كنندگاني هم‌چون چين، هند، كره، ژاپن، تايلند، پاكستان و تركيه متصل مي‌كند. منافع چنين شبكه‌يي علاوه بر بخش اقتصادي در زمينه تامين امنيت انرژي نيز تاثيرگذار خواهد بود و مي‌تواند به عنوان پل انرژي براي موفقيت و توسعه كشورها در نظر گرفته شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha