• سه‌شنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۸۵ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8505-17956
  • خبرنگار : 71036

*گفت‌وگوي ايسنا با بروجردي درباره پاسخ به پيشنهاد1+5* *امـيـدواري نـسـبـت بـه آغـاز مـذاكـرات *برخورد عجولانه طرف مقابل ديگر جايگاهي ندارد

*گفت‌وگوي ايسنا با بروجردي درباره پاسخ به پيشنهاد1+5*
*امـيـدواري نـسـبـت بـه آغـاز مـذاكـرات
*برخورد عجولانه طرف مقابل ديگر جايگاهي ندارد

علاءالدين بروجردي در خصوص فرصت‌سازي پاسخ ايران به بسته پيشنهادي 1+5 گفت: اگر كشورهاي اروپايي و به ويژه گروه 1+5 بخواهند منطقي برخورد كرده و از فشارهاي سياسي غيرمنطقي آمريكا دنباله‌روي نكنند، مذاكرات مي‌تواند در يك بستر مناسب شكل گيرد.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينكه "جمهوري اسلامي ايران با اعلام به هنگام پاسخ خود به تعهد خود و قولي كه رييس جمهور به جامعه جهاني داده بود،‌ جامه‌ي عمل مي‌پوشاند" اظهار داشت: اين نشان‌دهنده‌ي صداقت جمهوري اسلامي ايران است و در عين‌حال يك بار ديگر اشتباه بودن اقدام شتابزده و غيرمنطقي سه كشور اروپايي را كه با شتابزدگي غيرمنطقي اقدام به صدور قطعنامه عليه ايران كردند، را نشان مي‌دهد.

وي گفت: سياست كلي جمهوري اسلامي ايران، برخورد مثبت با پيشنهادات ارائه‌شده، پذيرفتن مذاكره و تأكيد بر آن به عنوان منطقي‌ترين و بهترين روش براي برون‌رفت از وضعيت جاري است.

به گفته‌ي رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس اگر آن اقدام شتابزده را سه كشور اروپايي و به تبع، شوراي امنيت سازمان ملل انجام نمي‌دادند، امروز شاهد تحول و پيشرفت مثبت‌تري در امر فعاليت‌هاي هسته‌يي جمهوري اسلامي ايران و مذاكرات گذشته با گروه 1+5 بوديم.

بروجردي افزود: با توجه به ديدگاه مثبت جمهوري اسلامي ايران جاي اميدواري است كه مذاكرات آغاز شود.

به گفته‌ي وي با توجه به مجموعه واقعيتهاي موجود در صحنه، همچنين جاي اميدواري است كه خروجي اين مذاكرات، خروجي قابل قبول و مثبتي باشد.

وي با اشاره به اعلام زمان مشخص از سوي جمهوري اسلامي ايران جهت پاسخ به بسته پيشنهادي و با بيان اينكه "ايران بر اين تعهد خود استوار بود" گفت: با توجه به اينكه اصل پيشنهاد گروه 1+5 حاوي هيچ زمان‌بندي خاصي نبود، لذا اين امر (اعلام زمان براي پاسخ ايران) نشان‌دهنده‌ي تعامل مثبت جمهوري اسلامي ايران با پيشنهادات ارائه شده بود.

رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: برخورد عجولانه طرف‌هاي مقابل براي تسريع در پاسخ بود، لذا امروز كه پاسخ ايران ارائه مي‌شود برخورد عجولانه جايگاهي ندارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha