• شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۸۵ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8503-10629

عليرغم اعلام قوه‌ قضاييه و رايزنيهاي وزارت علوم بار ديگر براي دو خوابگاه دانشجويي حكم تخليه صادر شد

عليرغم اعلام قوه‌ قضاييه و رايزنيهاي وزارت علوم
بار ديگر براي دو خوابگاه دانشجويي حكم تخليه صادر شد

عليرغم اعلام رييس قوه‌ قضاييه در آغاز سال تحصيلي جاري مبني بر اينكه « جلوي تمام احكام تخليه دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها كه توسط دادگاه‌ها صادر مي‌شود گرفته خواهد شد»، براي دو خوابگاه دانشجويي دانشگاه تربيت معلم تهران حكم تخليه صادر شد.

دكتر محمودي، معاون دانشجويي دانشگاه تربيت معلم تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران، با اظهار تاسف از صدور حكم تخليه براي خوابگاههاي دانشجويي، اظهار كرد: حكم تخليه خوابگاه متاهلي «بهار جنوبي» و خوابگاه مجردي « شهيد حسيني » به دانشگاه رسيده است كه صاحبان اين املاك حاضر به پذيرش درخواست‌هاي دانشگاه نيستند.

وي با بيان اينكه در خوابگاه متاهلي 17 خانواده دانشجويي و در خوابگاه شهيد حسيني 120 دانشجو ساكن هستند، تصريح كرد: دانشگاه توان مالي خريد اين خوابگاههاي دانشجويي را ندارد.

دكتر محمودي در پايان خاطرنشان كرد: در صورت تخليه اين دو خوابگاه دانشگاه در ترم آينده با مشكل اسكان دانشجويان مواجه مي‌شود.

گفتني است، حكم تخليه اين دو خوابگاه دانشجويي دانشگاه تربيت معلم در حالي صادر شد كه معاون حقوقي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در آغاز سال تحصيلي جاري و همزمان با سرگرداني بيش از 800 دانشجوي دانشگاه شهيد بهشتي به دليل تخليه خوابگاه، از رفع تهديد و معضلي با عنوان تخليه خوابگاه‌هاي دانشجويي خبر داده بود.

دكتر محمد حسيني، در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران با اشاره به اهميت مساله خوابگاه‌هاي دانشجويي و ضرورت توجه به آن، اظهار كرده بود: طي ديدار اخير وزارت علوم با رييس قوه قضاييه، مساله حل مشكلات خوابگاه‌هاي دانشجويي يكي از مباحث حساس مطرح شده در اين جلسه بود كه طي آن با قول مساعد رئيس قوه قضاييه مقرر شد تا دانشگاه‌ها ديگر با معضلي با عنوان تخليه خوابگاه‌ها مواجه نشوند.

معاون حقوقي وزارت علوم با بيان اينكه از اين پس دانشگاه‌ها بايد به اطلاع رساني به موقع به وزارت علوم و در نهايت قوه قضاييه جلوي وقوع اين گونه معضلات را بگيرند، افزوده بود: با همكاري قوه قضاييه ديگر اين مساله به يك معضل و تهديد براي دانشگاه‌ها تبديل نمي‌شود.

گفتني است، صدور حكم تخليه براي خوابگاههاي دانشجويي دانشگاه شهيد بهشتي باعث سرگرداني 820 دانشجو در آغار سال تحصيلي شده بود.

بررسي تخليه خوابگاههاي دانشجويي در مجلس

اسدالله عباسي عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي نيز در همان موقع از بررسي مشكل تخليه خوابگاه‌هاي دانشجويي در كميسيون خبر داده بود.

وي گفته بود كه اگر دو نهادي در خصوص زمين يا ساختماني با هم درگير باشند بحث آن جداست و ارتباطي به مسايل دانشجويان ندارد و بايد مشكل به گونه‌اي حل شود كه دانشجويان با آن درگير نشوند و اين‌كه عنوان شده كه حدود ‌800 دانشجو با مشكل تخليه خوابگاه‌ها مواجه‌اند بايد به طور موثق اين مساله بررسي شود

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha