• جمعه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 8502-17864

/كنفرانس نفت، گاز و انرژي در افق 1404/ يك كارشناس انرژي: اجراي چشم‌انداز بايد با هم‌دلي همراه باشد حمايت از سرمايه‌گذاري در نفت بايد شفاف باشد

/كنفرانس نفت، گاز و انرژي در افق 1404/
يك كارشناس انرژي:
اجراي چشم‌انداز بايد با هم‌دلي همراه باشد
حمايت از سرمايه‌گذاري در نفت بايد شفاف باشد

حمايت از سرمايه‌گذاري در صنعت نفت بايد شفاف صورت گيرد تا شركت‌هاي سرمايه‌گذاران تكليف خود را بدانند.

شكيبا ـ كارشناس مسائل انرژي ـ در گفت‌وگو با خبرنگار نفت و انرژي ايسنا، با بيان اين كه برنامه‌هاي پيش‌بيني شده در سند چشم‌انداز بيست ساله كشور كاملا قابل دفاع است افزود: اقداماتي كه در راستاي اجراي چشم‌انداز صورت گرفته و يا انجام مي شود بايد مورد بررسي دقيق‌تري قرار گيرد.

وي افزود: بررسي تطابق و هماهنگي برنامه‌ها در ابتداي كار چشم‌انداز ضروري است و بايد مطالعاتي به طور دقيق صورت گيرد تا مشخص شود شرايط داخلي در مجموعه دولت و شرايط بين‌المللي تا چه اندازه هماهنگ با برنامه چشم‌انداز است.

شكيبا با اشاره به اقدام صورت گرفته براي اصلاح قراردادهاي بيع متقابل تصريح كرد: در بررسي بخش‌هاي مختلف چشم‌انداز بايد ابعاد و مزايا و معايب انواع قراردادها را بررسي كرده و به جمع‌بندي روشني از قراردادها برسيم كه مصالح ملي را حفظ كند و در عين حال تمايل سرمايه‌گذاران خارجي و داخلي را كم نكند.

وي خاطرنشان كرد كه براي رسيدن به 150 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري در صنعت نفت بايد هرچه سريعتر محيط حقوقي، اقتصادي و نيز سياسي را فراهم كنيم.

شكيبا با بيان اين كه سرمايه‌گذاري در نفت با حوزه‌هاي ديگر صنعت متفاوت است افزود: پروژه‌هاي صنعت نفت عموما بلندمدت هستند و به همين دليل شركت‌هاي خارجي به شرطي حاضر به قبول پروژه‌ها هستند كه بيشترين امتيازها را داشته باشند.

وي تاكيد كرد كه حمايت از سرمايه‌گذاري در نفت بايد شفاف صورت گيرد و با حرف نمي‌توان اعتماد آنها را در بلند مدت جلب كرد.

اين كارشناس حوزه انرژي معتقد است: در بين مجريان سند چشم‌انداز عدم همدلي و عزم ملي احساس مي‌شود كه به هيچ وجه به نفع كشور نيست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha