• چهارشنبه / ۲۰ اردیبهشت ۱۳۸۵ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8502-13377

رييس دانشگاه صنعتي اميركبير: ارتباط بين مديران فرهنگي دانشگاه‌ها و وزارت علوم منسجم نيست

رييس دانشگاه صنعتي اميركبير عدم ارتباط منسجم بين بخشهاي فرهنگي دانشگاه‌ها و وزارت علوم را يك مشكل دانست و افزود: برخي گله مند هستند كه دستورالعمل‌هايي در وزارتخانه تعيين مي‌شود اما به مديران فرهنگي دانشگاه‌ها نمي‌رسد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر عليرضا رهايي امروز در نشست دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي كشور، افزود: دانشگاه‌ها علاقمند هستند كه از برنامه استراتژيك فرهنگي تبيين شده در وزارت علوم مطلع باشند و در كنار اين برنامه مشكلات و برنامه‌هاي خود را بگويند.

وي با اشاره به تشكيل نهادها و كانونهاي فرهنگي طي يك دهه گذشته در دانشگاه‌ها، تصريح كرد: اين نهادها و كانونها نياز به اصلاحاتي دارند و برخي مواقع از حوزه اقتصاد وزارت علوم بودجه‌هايي به آنها داده مي‌شود كه مسؤولان دانشگاه بي اطلاع هستند.

وي معتقد است: اگر قرار است از كانونهاي فرهنگي و هنري پشتيباني شود، بايد از سوي مسؤولان فرهنگي دانشگاه‌ها صورت گيرد.

رييس دانشگاه صنعتي اميركبير در ادامه انجمنهاي علمي را نيز فرهنگي دانست و افزود: اداره انجمنهاي علمي و امورالمپيادها در دانشگاه فعال و آيين‌نامه‌اي نيز براي اين انجمن‌ها تدوين و اهداف ترسيم شد.

دكتر رهايي با تاكيد بر اينكه نياز به كار تيمي علمي در دانشگاه‌ها داريم، افزود: اين تيم بايد شامل دانشجويان مقاطع كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري باشد و سرپرستي آن را اعضاي هيات علمي بر عهده بگيرند، اين امر باعث مي‌شود خصوصيات مديريتي در دانشجويان ايجاد شود.

وي عدم سوء پيشينه اخلاقي، دارا بودن معدل حداقل 14، عدم مشروطي در ترم‌هاي تحصيلي و غيره را از شرايط عضويت در انجمن‌هاي علمي دانشگاه اميركبير عنوان كرد و افزود: انتخابات انجمن علمي در دو روز متوالي انجام مي‌شود كه اداره كل انجمنها بر آن نظارت دارد كه شوراي انتخابي موظف است برنامه‌هاي يكساله خود را ارائه دهد.

دكتر رهايي در ادامه همكاري با معاون آموزشي دانشكده‌ها در جهت ارتقاي علمي دانشجويان و برقراري ارتباط مستمر با انجمنهاي علمي ساير دانشگاه‌ها را از مهمترين وظايف انجمنهاي علمي برشمرد و گفت: ما نيز در جهت احراز سياست‌ و خط مشي‌هاي كلان مربوطه در راستاي اهداف انجمنهاي علمي، پيش بيني نياز آنها، آسيب شناسي و تامين نيازهاي مادي آنها مي‌كوشيم.

وي در مورد امتيازاتي كه دانشگاه به اعضاي انجمنهاي علمي ارائه مي‌دهد، گفت: اعطاي وام دانشجويي خارج از نوبت، ‌اولويت در انتخاب محل خوابگاه و مدت اقامت، اولويت در كار دانشجويي، تقدير و تشكر در مراسمهاي خاص، تامين هزينه شركت در سمينارهاي خارجي و اشتغال پس از فارغ‌التحصيلي از امتيازات دانشگاه براي انجمنهاي علمي است.

دكتر رهايي در پايان انتشار 12 نشريه علمي، برگزاري 22 كلاس آموزشي، تشكيل يك گروه نانو و نجوم، برگزاري بيست و يك دوره آموزشي، تهيه بانك سي دي علمي و 12 كارگاه آموزشي را بخشي از فعاليت‌هاي علمي دانشگاه در سال گذشته معرفي كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha