دبير كميته اجرايي كاهش آلودگي هواي تهران گفت: تهران قطب دامداري و مرغ داري كشور شده است و متاسفانه ضوابط احداث اين گونه واحدها در حريم 120 كيلومتري تهران ديده نشده است كه بايد در اين زمينه اقدام شود.
به گزارش خبرنگار «محيط زيست» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمدحسن پيراسته در جلسه كميته كاهش آلودگي هواي تهران با اشاره به اينكه مركز شمسآباد اعلام كرده كه 250 هزار دستگاه خودرو فرسوده را ميتواند امسال براي خروج از رده بپذيرد، افزود: نبايد اجازه دهيم تغيير كاربردي در 2/1 درصد از خاك بيمار كشور صورت گيرد.
وي با اشاره به تخلفات گسترده طي سالهاي گذشته در صنايع و شكستهشدن حرمت حريم 120 كيلومتري تهران در اين مدت گفت: بارگذاري در تهران بيش از اين صلاح نيست و پايتخت بيمار ما توان اكولوژيكي بارگذاري بيش از اين را ندارد، چرا كه در غير اين صورت با چالشهاي جدي مواجه خواهيم شد.
پيراسته با اشاره به قانون برنامه چهارم توسعه گفت: تا افق 1400 بايد 250 هزار شغل از تهران خارج شود.
به گزارش ايسنا، دكتر سيدخلاق ميرنيا، معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست نيز در اين جلسه با اشاره به اين كه وظيفه محيط زيست اخطار، تذكر و يادآوري است تاكيد كرد: بايد كلانشهر تهران را از وضعيت آلودگي كنوني خارج كنيم.
وي مصوبه سال 81 شوراي عالي محيط زيست و هيات وزيران در خصوص ممنوعيت تردد اتوبوسها و مينيبوسهاي ديزلي در تهران از ابتداي سال 85 گفت: چرا در طول سه سال دستگاههاي مذكور موضوع را پيگيري نكردند و چه ميشود كه مجبوريم در سال 85 اصلاحيه به مصوبه بزنيم؟
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست تصريح كرد: وزارتخانههاي صنايع، نفت، كشور و سازمان مديريت و برنامهريزي بايد در اين مدت نسبت به اتخاذ تمهيدات لازم اقدام ميكردند.
وي با اشاره به اين كه ممنوعيت تردد اتوبوسهاي ديزلي 2 سال ديگر در تهران اعمال خواهد شد، گفت: در طول 4 سال در اين خصوص كوتاهي صورت گرفت از كجا معلوم كه 2 سال ديگر دوباره مصوبه را تمديد نكنيم؟
به گزارش ايسنا، ميرنيا با تاكيد بر اين كه وزارت نفت بايد هرچه سريعتر برنامه زمانبندي اصلاح سوخت را ارائه كند، گفت: در بودجه سال 85 اعتبار مناسبي براي ورود 6 هزار و 500 دستگاه اتوبوس ديده شده است.
معاون محيط زيست انساني سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اين كه همه به دنبال خروج خودروهاي فرسوده هستند ولي كسي به معاينه فني نميپردازد، گفت: يكي از مشكلات در بحث معاينه فني كمبود مراكز است كه هماكنون در حال ارسال نامهاي به مقام عالي وزارت كشور هستيم تا موضوع معاينه فني جدي گرفته شود و سختگيري بيشتري براي خودروهاي فاقد برگه معاينه فني اعمال شود.
وي در پايان با تاكيد بر اين كه نميخواهيم كار خود را به گردن ديگران بيندازيم اظهار اميدواري كرد كه با اقدامات دستگاههاي مختلف امسال شاهد مرگ خاموش مردم پايتخت نباشيم.
انتهاي پيام
نظرات