• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۹:۴۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8501-09942
  • منبع : ریاست جمهوری

رييس‌جمهور در ديدار رييس مجلس سوريه: اقتدار و پيشرفت ايران در خدمت همه‌ي كشور‌هاي دوست و همسايه است

رييس‌جمهور در ديدار رييس مجلس سوريه: 
اقتدار و پيشرفت ايران در خدمت همه‌ي كشور‌هاي دوست و همسايه است

دكتر محمود احمدي‌نژاد، با تاكيد بر لزوم افزايش وحدت و همدلي ميان مسلمانان جهان گفت: اقتدار و پيشرفت جمهوري اسلامي ايران در خدمت اقتدار و پيشرفت همه كشور‌هاي دوست و همسايه است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران،ايسنا، رييس‌جمهور بعد از ظهر يكشنبه در ديدار «محمد الابرش» رييس مجلس سوريه، با بيان اين‌كه در سه دهه اخير ايران همواره سوريه را در كنار خود احساس كرده است، گفت: خوشبختانه ايران و سوريه مواضع بسيار شفاف و مشتركي در مورد مسائل منطقه‌اي و بين‌المللي مختلف دارند و به ويژه درباره مساله فلسطين هر دو كشور خواهان رفع اشغال‌گري و حاكميت مردم فلسطين بر سرنوشت خويش و آزادي همه سرزمين‌هاي اسلامي هستند.

دكتر احمدي نژاد با اشاره به برگزاري سومين كنفرانس بين‌المللي قدس و حمايت از مردم فلسطين در تهران، ابراز اميدواري كرد اين كنفرانس گام بلندي در جهت تحقق آرمان فلسطين باشد.

محمد الابرش، رييس مجلس سوريه نيز در سخناني با تبريك پيروزي ملت ايران در دستيابي به چرخه سوخت هسته‌يي گفت: موفقيت جمهوري اسلامي ايران در غني‌سازي اورانيوم تنها موفقيت ايران نيست، بلكه به همه امت اسلام، مستضعفان و آزادگاني اختصاص دارد كه در مقابل آمريكا ايستاده‌اند.

وي با اشاره به دوگانگي رفتار آمريكا در برخورد با كشورهايي كه به دنبال تكنولوژي صلح‌آميز هسته‌يي هستند، گفت: اسراييل همه معاهدات و مسووليت‌هاي بين‌المللي را ناديده مي‌گيرد و داراي كلاهك هسته‌يي فراوان است، ولي كسي به آن اعتراض نمي‌كند، اما جمهوري اسلامي ايران چون مستقل است و هميشه در مقابل سلطه‌گري آمريكا ايستادگي كرده، مورد اعتراض قرار مي‌گيرد.

رييس مجلس سوريه هم‌چنين با اشاره به برگزاري سومين كنفرانس بين‌المللي قدس و حمايت از مردم فلسطين از تلاش جمهوري اسلامي ايران براي حمايت عملي از مردم مظلوم مساله فلسطين قدرداني كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha