• دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۸۵ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8501-09349
  • خبرنگار : 90068

خالدمشعل درگفت‌وگوباايسنا: *تسليم مشكلات نمي‌شويم *دستيابي به دانش هسته‌يي حق جهان اسلام‌است *كشورهاي اسلامي،ايران رادردستيابي به دانش‌هسته‌يي سرمشق قراردهند

خالدمشعل درگفت‌وگوباايسنا:
*تسليم مشكلات نمي‌شويم
*دستيابي به دانش هسته‌يي حق جهان اسلام‌است
*كشورهاي اسلامي،ايران رادردستيابي به دانش‌هسته‌يي سرمشق قراردهند

خالد مشعل از كشورهاي اسلامي خواست تا راه ايران را در دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌يي و خودكفايي در اين زمينه سرمشق خود قرار دهند.

رييس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي(حماس) در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار سياسي - خارجي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با تاكيد بر حق مسلم ايران در دستيابي به فن‌آوري هسته‌يي، اظهار داشت:« ‌از تمامي كشورهاي عربي و اسلامي مي‌خواهيم تا در مسيري كه ايران گام برداشته، حركت كنند و به اين فن‌آوري مسالمت‌آميز دست يابند.»

وي در اين گفت‌و گو، دستيابي ايران به فن‌آ‌وري هسته‌يي را يك دستاورد مهم و بزرگ علمي توصيف كرد.

وي افزود:« دستيابي به اين دانش حق ملت‌هاي جهان به ويژه ملت‌هاي جهان سوم، جهان اسلام و عرب است.اين دانش منحصر به يك باشگاه معين نيست، بلكه اين حق تمام ملت‌هاست و ما به ايران به دليل گام برداشتن در اين راه تبريك مي‌گوييم و معتقديم اين امر به نفع ايران و تمام امت‌هاست.»

مشعل ادامه داد:« از اين رو از تمامي كشورهاي عربي و اسلامي مي‌خواهيم تا در مسيري كه ايران در آن گام برداشته، حركت كنند و به اين دانش عظيم علمي دست يابند، چرا كه اين حق ماست و معتقديم كه نيازمند قدرتمند كردن و انعطاف‌ناپذير كردن هر چه بيشتر كشورهاي عربي و اسلامي و باز كردن باب مذاكرات بين ايران و كشورهاي عربي و اسلامي هستيم تا بتوانيم جبهه داخلي‌مان را تقويت كرده و در مقابل دشمن خارجي بايستيم.»

وي در پاسخ به اين سوال كه راهكارهاي تقويت حكومت فلسطين با رهبري حماس چيست؟ گفت:«‌ راه‌ ما همان مقاومت، پايداري، اعتماد به خداوند، دعوت كشورهاي عربي و اسلامي به حمايت سياسي، مادي و معنوي از ماست و در نهايت معتقديم كه فشارهاي اسراييل براي به زانو درآوردن محاصره سياسي ما محقق نخواهد شد.»

مشعل تاكيد كرد:« ما پايداري خواهيم كرد. ملت فلسطين به شرايط دشوار كنوني عادت كرده است، اما اگر جهان به محاصره و گرسنه نگاه داشتن ما ادامه دهد جنايت بزرگي را مرتكب شده است

مشعل ادامه داد:« ملت فلسطين با وجود همه اين مشكلات تسليم نخواهد شد. ملت‌ ما ملت بزرگي است و به پايداري‌اش تا دستيابي به اصول و حقوق ملي‌اش ادامه خواهد داد.»

رييس دفتر سياسي حماس در خصوص ازسرگيري جنايات رژيم صهيونيستي نيز به خبرنگار ايسنا گفت:« دشمن صهيونيستي ما از شيو‌ه‌هاي خصمانه و تروريستي‌اش دست برنمي‌دارد و همواره از افزايش تنش‌ها، ترور، عمليات‌هاي نظامي، يورش، هتك حرمت مقدسات، اشغال اراضي و به رسميت نشناختن حقوق ملت فلسطين استفاده مي‌كند.»

وي تاكيد كرد:« معتقديم تنها با مقاومت و جهاد مي‌توان جلو اين شيوه خصمانه را گرفت. با يكپارچگي ملت فلسطين، تسليم نشدن در برابر شرط‌هاي دشمن ستمكار، دست بر نداشتن از حقوق ملت فلسطين و پايبندي به اصولي چون حق بازگشت، حفظ سرزمين به پايتختي بيت‌المقدس، تخريب شهرك‌ها، آزادي زندانيان مي‌توان در برابر آن‌ها پايداري كرد.»

وي با تاكيد بر اين مساله كه حضور حماس در قدرت به معناي دست كشيدن از مقاومت نيست، بيان داشت: «حكومت براي اداره‌ي امور داخلي فلسطين است، اما مقاومت در جهت رويارويي در مقابل دشمن صهيونيستي است. ما به دنبال منافع ملت‌مان هستيم.»

رييس دفتر سياسي حماس در ادامه احتمال انجام هر گونه مذاكره با رژيم صهيونيستي را رد كرد و اظهار داشت:« اينجا دو جنبه مطرح است. جنبه‌ي اول مربوط به امور داخلي فلسطين است كه از طريق دولت و قدرت به اداره آن‌ها مي‌پردازيم و در طرف ديگر اشغالگران و دشمنان هستند كه با مقاومت به رويارويي آن‌ها مي‌پردازيم.»

وي ادامه داد:« البته برخي جوامع بين‌المللي مخالف، اين شيوه را قبول ندارند اما اين حق ماست و مابه آن پايبنديم وگرنه چگونه مي‌توانيم دشمن را از بين ببريم و سرزمين‌مان را آزاد كنيم و به حقوقمان دست يابيم. بنابراين اين امر تنها با مقاومت امكان‌پذير است.»

مشعل در پايان تاكيد كرد:« اسراييل آماده مذاكره نيست. اسراييل تنها پرچم جنگ را بر مي‌افرازد و به همين دليل مذاكره‌اي وجود نخواهد داشت. ما قبلا هم سعي در مذاكره داشتيم، اما نتيجه‌اي در بر نداشت

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha