• دوشنبه / ۱۵ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۸:۳۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8412-10117

همايش «مهرباران - ياد ياران» در دانشگاه تهران برگزار شد تقدير از خدمات نيكوكارانه‌ مرحوم والي و دانشجويان برگزيده خانواده‌هاي كميته امداد امام‌خميني (ره)

همايش «مهرباران - ياد ياران» در دانشگاه تهران برگزار شد
تقدير از خدمات نيكوكارانه‌ مرحوم والي و دانشجويان برگزيده خانواده‌هاي كميته امداد امام‌خميني (ره)

همايش «مهر باران - ياد ياران» امروز با حضور رييس جهاد دانشگاهي و سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) در تالار علامه اميني دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر احمدي، معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي در اين همايش در سخناني اظهار داشت: يكي از اهداف مهم جهاد دانشگاهي خدمت به مستضعفان است و جهاد نيز همواره با امكاناتي كه داشته، سعي كرده اين اهداف‌ را محقق كند.

وي با اشاره به برگزاري همايش دانشجويي «حمايت از محرومان» بر لزوم حمايت از اين اقدامات تاكيد كرد و گفت: يكي از وظايف دانشگاهها شناسايي و رفع نيازهاي جامعه است كه اين امر نيازمند كمك و حمايت است.

معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي در ادامه با اشاره خدمات نيكوكارانه مرحوم والي، افزود:‌ در صورتي كه فردي به دنبال معني خدمت به محرومين است، قطعا مي‌تواند به الگوي بزرگ مرحوم والي برسد.

وي بيان كرد: مرحوم والي فرديست كه بي‌مهبا جانش را صرف فقرزدايي و آباداني يك منطقه‌ محروم به نام بشاگرد كرد.

احمدي گفت: والي ذره‌اي از عمر خود را در غير از كمك به محرومين صرف نكرد و نامش در تاريخ كشور جاودانه خواهد ماند.

وي در پايان با بيان اينكه بحث پرداختن به محرومين نيز خودش محروم است و خيلي طرفدار ندارد، ابراز اميدواري كرد كه با پشتوانه دانشجويان نگاه به محرومين پرشورتر و گسترده‌تر شود.

محرومين و مستضعفين نبايد وابسته شوند

سيد رضا نيري، سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) نيز در اين همايش تاكيد كرد: نبايد در جامعه كاري كرد كه محرومين و مستضعفان وابسته شوند.
وي با بيان اينكه كميته امداد داراي 450 مركز فعال در داخل و خارج از كشور است، گفت: دولت در سال جاري بيش از 700 ميليارد به كميته امداد كمك كرده و كميته نيز از محل وجوه‌هات صندوق صدقات 70 ميليارد تومان كسب كرده است.
وي با بيان اينكه در حال حاضر بيش از 130 هزار خانواده تحت پوشش به استقلال مالي رسيده‌اند، گفت: كميته امداد براي كمك‌رساني به محرومان برنامه‌هايي چون ساخت مسكن و ... در دست اجرا دارد.
سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) در ادامه از ساخت 3500 مسكن در بم خبر داد.
نيري در خاتمه با بيان اينكه عالمان در جامعه تكليف سنگيني دارند و بايد با دقت و درايت در جامعه حركت كنند، گفت: ما بايد اتفاقات انقلاب را براي نسل سوم بازگو كنيم تا آنها به آساني آن را از دست ندهند.

ضرورت حمايت از دانشجويان حامي محرومين

قبادي معاون فرهنگي جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي تهران نيز در سخناني گفت: گروه‌هاي دانشجويي حامي محرومين نيازمند حمايت و كمك هم از لحاظ نرم‌افزاري و هم سخت‌افزاري هستند.

وي با اشاره به خدمات نيكوكارانه مرحوم والي در بشاگرد، اظهار كرد: مرحوم والي به اين فكر بود كه محرومان از لحاظ فرهنگي و مالي به جايگاه بالايي برسند.

 

در ادامه اين مراسم از دانشجويان برگزيده خانواده‌هاي كميته امداد امام‌خميني (ره) تقدير شد كه عبارتند از:

محمدرضا شاكري دانشجوي دكتراي مهندسي عمران دانشگاه صنعتي شريف

شمس‌الله سالميان دكتراي مهندسي برق

زهره رحماني دانشجوي دوره دكتراي پزشكي

زهرا عليزاده دانشجوي دوره دكتراي پزشكي

محمد اسدزاده دانشجوي مهندسي مكانيك از كاشان

ناصر شكري كارشناسي مهندسي كشاورزي

مجتبي قاسمي، دانشجوي كارشناسي مهندسي نفت از بيرجند

مهرداد قريب، دانشجوي كارشناسي مهندسي مكانيك

محمد ميره، دانشجوي دوره دكتراي برنامه‌ريزي شهري

اسماعيل تيموري، دانشجوي مهندسي عمران از گلستان

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha