• چهارشنبه / ۳ اسفند ۱۳۸۴ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8412-02150

/تسليت ومحكوميت فاجعه سامرا/ طلايي‌نيك: جهان،انفجارات اماكن مقدس عراق را به شدت محكوم ‌كند مثلث آمريكا،صهيونيست‌هاوافراطيون فرقه‌گرا،انفجارهاراهدايت مي‌كنند

/تسليت ومحكوميت فاجعه سامرا/
طلايي‌نيك:
جهان،انفجارات اماكن مقدس عراق را به شدت محكوم ‌كند
مثلث آمريكا،صهيونيست‌هاوافراطيون فرقه‌گرا،انفجارهاراهدايت مي‌كنند

به گفته‌ي عضو هيات رييسه‌ي فراكسيون وفاق و كارآمدي مجلس شوراي اسلامي، كارشناسان و تحليل‌گران مستقل و بي‌طرف انفجارها و بمب‌گذاري‌ها در اماكن مقدس عراق را نشانگر ناموفق بودن آمريكا در برقراري امنيت و بهانه‌جويي‌هاي اخير جهت استمرار دخالت حضور نظاميان اين كشور مي‌دانند.

رضا طلايي‌نيك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، بمب‌گذاري در عراق و اماكن مقدسه‌ي ائمه‌ي اطهار را با تحولات عراق و نيز بهره‌برداري‌هاي سياسي در آمريكا و خاورميانه مرتبط دانست و به خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، گفت: تداوم بمب‌گذاري‌ها در عراق و ادامه‌ي تلفات گسترده‌ي انساني در ناامني‌ها، نشان‌دهنده‌ي شكست آمريكا در برقراري امنيت است. اما آمريكا با استفاده از شبكه‌هاي هدايت شده‌ي رسانه‌اي به دنبال بهره‌برداري از بمب‌گذاري عراق در افكار عمومي آمريكا و اروپا با هدف القاء ضرورت دخالت‌هاي نظامي غرب در منطقه است.

وي افزود: آمريكا براي توجيه افكار عمومي غرب نسبت به ضرورت دخالت‌هاي نظامي در منطقه از انفجارات و بمب‌گذاري‌ها، بهره‌برداري‌هاي سوء و فرصت‌طلبانه مي‌كند.

هم‌چنين به اعتقاد نماينده‌ي مردم بهار و كبودرآهنگ در خانه‌ي ملت، اين‌گونه بمب‌گذاري‌ها با توجه به آغاز دوره‌ي جديد حكومت مردمي و ديني در عراق براي اختلال و تاثيرگذاري در انسجام حكومتي هدف‌گذاري شده است. زيرا گروه‌هاي مرتبط با القاعده و افراطيون شكست خورده در انتخابات عراق به دنبال ايجاد اختلال در سازمان‌دهي نظام حكومتي نوين و مردمي عراق هستند.

طلايي‌نيك با تاكيد بر اين‌كه صهيونيست‌ها نيز براي ايجاد انحراف در افكار عمومي جهان اسلام و كاهش حساسيت‌ها نسبت به صهيونيست‌ها از اين‌گونه حوادث فاجعه‌آميز بهره‌برداري مي‌كنند، افزود: آنها در نظر دارند تا با كاهش حساسيت جهان اسلام نسبت به صهيونيست‌ها، افكار عمومي مسلمانان را به ساير مسائل منحرف كنند.

عضو هيات رييسه‌ي فراكسيون وفاق و كارآمدي مجلس با بيان اين‌كه انفجار در اماكن مقدس عراق نوعي پروژه‌ي مشترك با لايه‌هاي آشكار و پنهان بين آمريكا، صهيونيست‌ها و افراطيون فرقه‌گرا در اين كشور سازماندهي مي‌شود، خاطرنشان كرد: متاسفانه آمريكا و صهيونيست‌ها به طور غيرمستقيم از انفجارات اماكن مقدس براي مقاصد سياسي و توجيه دخالت‌هاي نظامي خود در منطقه به بهانه‌ي مبارزه با تروريسم سوء استفاده مي‌كنند.

وي افزود: هم‌چنين براي كاستن موقعيت شيعيان عراق در تحولات سياسي و اجتماعي، اين انفجارات توسط گروه‌هاي افراطي غيرمردمي هدايت مي‌شوند.

اين عضو كميسيون امنيت ملي مجلس، با تاكيد بر اين‌كه اشغال عراق توسط نظاميان از سوي مردم عراق و افكار عمومي آمريكا و غرب به شدت زير سوال رفته است، اظهار داشت: با وجود چنين شرايطي است كه نوعي بهانه‌جويي و توجيه انحرافي براي استمرار اشغال عراق توسط نظاميان آمريكا در پس پرده‌ي بمب‌گذاري‌ها طراحي شده است.

طلايي‌نيك با بيان اين‌كه جهان اسلام و ملت‌هاي جهان هر نوع اقدام تروريستي مانند انفجارات در اماكن مقدس عراق را به شدت محكوم مي‌كنند، افزود: علي‌رغم اهداف پليد و پنهاني آمريكا و صهيونيست‌ها در هدايت گروه‌هاي تروريستي براي بمب‌گذاري در امكان مقدس شيعيان، انگيزه‌هاي ديني براي واكنش و مقابله با اين توطئه‌ها افزايش خواهد يافت.

وي خاطرنشان كرد: مثلثي از اهداف خاص در بمب‌گذاري‌هاي عراق بين سه ضلع آمريكا، صهيونيست‌ها و افراطيون ناراضي و فرقه‌گرا در عراق هدايت انفجارها را برعهده دارند كه هر يك از اضلاع اين مثلث هدايت، طراحي و اجراي بمب‌گذاري‌ها در اماكن مقدس عراق را به دنبال اهداف خاص و مكمل يكديگر به نتيجه مي‌رسانند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha